Ukratko
StoryEditor

Igor Jakovljević (DPD): Nastavljamo s ulaganjima u infrastrukturu, digitalizaciju i razvoj inovativnih usluga

29. Ožujak 2022.
Igor Jakovljević
DPD je zadnje dvije godine pokazao otpornost, fleksibilnost i okretnost koji se očekuju od kompanije naše veličine. Te su nam karakteristike pomogle da tijekom pandemije održavamo svijet u pokretu, brzo stvaramo, usvajamo nove prakse i učinkovito se nosimo s povećanim količinama. To će nam pomoći i u svim novim izazovima koji su pred nama

Promet dostavnih službi tijekom pandemije rastao je dvoznamenkastom stopom, kako globalno, tako i u Hrvatskoj. Kako u koroni, tako i sada, u jeku rata Rusije i Ukrajine, pojavili su se logistički izazovi za dostavne kompanije, koje na njih moraju odgovarati brzinom i fleksibilnošću.

Igor Jakovljević, glavni direktor DPD-a za Hrvatsku i Sloveniju, koji je svoje menadžersko iskustvo stekao najprije na različitim pozicijama unutar tvrtke DHL International, a kasnije kao izvršni direktor Pan-Peka, objasnio je trendove na tržištu dostave te najavio nove investicije DPD-a u infrastrukturu i logističke kapacitete u Hrvatskoj.

Kako su se globalni događaji u protekle dvije godine odrazili na poslovne rezultate DPD-a na globalnoj i lokalnoj razini?

– U okružju koje je još uvijek bilo pod velikim utjecajem globalne zdravstvene krize te pridonijelo snažnoj dinamici rasta e-trgovine, naša grupacija GeoPost/DPDgroup, koja posluje u 49 država diljem svijeta i 24 države Europe, lani je ostvarila ukupno 14,7 milijardi eura prihoda, što je povećanje od 14,8 posto, te je uspješno dostavila više od dvije milijarde paketa diljem svijeta. Grupa je uspjela oboriti još jedan rekord – broj uspješno dostavljenih paketa u jednom danu. Tako je u Europi na cyber-ponedjeljak uspješno dostavljeno čak 12,2 milijuna paketa. Kao dio grupacije, DPD Croatia ostvario je gotovo 20 posto veći obujam paketa nego u rekordnoj 2020. godini. Prihodi DPD-a Croatia rasli su oko 25 posto, što je više od obujma uspoređujući s godinom prije. Na globalnom, ali i hrvatskom tržištu i dalje se primjećuje veliki pomak u dostavi paketa krajnjim korisnicima (B2C), a istraživanjem naše grupacije procjenjuje se da trenutačno postoji 146 milijuna redovitih e-kupaca u Europi. Unutar DPDgroupa B2C obujam na tržištu kurirske, ekspresne i paketne industrije (CEP tržište) porastao je za 37,3 posto između 2019. i 2020, što je u prihodima porast od 38 posto. DPD je u Hrvatskoj u 2021. godini ostvario ukupni rast B2C paketa od 35 posto usporedno s 2020. godinom, a udio B2C paketa u ukupnom obujmu iznosio je gotovo 70 posto.

Rat u Ukrajini predstavlja globalni izazov za logističke kompanije, na koji način trenutačno planirate svoje ciljeve i prema kojim sve scenarijima?

– U cijeloj našoj mreži zaposlenici su stvorili pojedinačne i zajedničke inicijative kako bi pomogli građanima Ukrajine, a podržavajući svoje zaposlenike DPDgroup pokazao je svoju potporu stanovništvu Ukrajine te donirao milijun eura Crvenom križu i Pokretu crvenog polumjeseca (Red Crescent Movement) putem francuskoga Crvenoga križa. Osim toga, DPDgroup pomaže i u inicijativi hitne pomoći u hrani stanovnicima Ukrajine i susjednih zemljama (Mađarska, Moldavija, Poljska, Rumunjska i Slovačka) doniranjem dvjesto tisuća eura Europskoj federaciji banaka hrane. Zbog situacije u Ukrajini privremeno su obustavljene sve usluge prijevoza paketa u/iz Ukrajine, sve usluge prijevoza paketa u/iz Rusije i Bjelorusije te se održavaju isključivo usluge domaćeg prijevoza unutar Rusije. Utjecaj na obujam i prihod vezan uz to postoji, ali naša strategija i ciljevi i dalje su jasni. DPD je zadnje dvije godine pokazao otpornost, fleksibilnost i okretnost koji se očekuju od kompanije naše veličine. Te su nam karakteristike pomogle da tijekom pandemije održavamo svijet u pokretu, brzo stvaramo i usvajamo nove prakse i učinkovito se nosimo s povećanim količinama. To će nam pomoći i u svim novim izazovima koji su pred nama.

Koji je trenutačni razvojni fokus DPD-a? Jeste li stopirali neke najavljene projekte dok se situacija globalno ne smiri?

– Naši ciljevi i strategija u ovoj godini vezani su uz akviziciju novih klijenata, razvoj novih usluga, inovacija, ulaganje u digitalizaciju koja će olakšati dostavu pošiljateljima i primateljima paketa, širenje mreže Pickup lokacija za preuzimanje paketa, širenje mreže paketomata te nastavak ulaganja u infrastrukturu. Ove godine u planu imamo širenje našega centralnog sortirnog centra u Zagrebu, što će pridonijeti podizanju kvalitete operativnih procesa na još višu razinu. Druga velika investicija vezana je uz gradnju potpuno novog depoa u Dugopolju. Novi moderan skladišno-operativni centar osigurat će potpuno novu dimenziju kvalitete dostave u Dalmaciji, učvrstiti veze s postojećim klijentima i privući nove, kojima možemo pomoći u širenju i razvoju poslovanja. Za sada nismo stopirali planirane projekte, ali cjelokupna situacija pomno se prati, kako na razini grupe tako i na razini DPD-a Croatia.

Koji su inovacijski trendovi u uslugama dostave pošiljaka i na koji ih način pratite?

– U sklopu rasta e-trgovine sve je veći fokus na zadovoljavanje potreba krajnjih korisnika, stoga se i mi maksimalno prilagođavamo njihovim željama. Od studenoga 2021. godine DPD je korisnicima svoje usluge osigurao dodatni kanal za komunikaciju: chatbot Gitu, koju kontrolira umjetna inteligencija. Usluga je integrirana na web-stranicu DPD Croatia, a njom se može koristiti i na računalu i na mobilnim uređajima. Također, u siječnju 2022. ove godine predstavili smo i potpuno novu, redizajniranu mobilnu aplikaciju myDPD koja je zasnovana na chatbot-komunikaciji. Chatbot Gita iznimno brzo odgovara na korisničke upite, a dostupna je 24/7. U mogućnosti je upravljati tisućama korisnika istodobno, pomoću automatiziranih ponavljajućih zadataka. Od lansiranja chatbota u prosjeku imamo više od 80 razgovora na dan, uspješnost razgovora i pružanja traženih konkretnih informacija veća je od 93 posto, tako da možemo reći da je Gita punopravni član naše Službe za korisnike.

Što se tiče mobilne aplikacije myDPD, putem funkcije live-tracking moguće je praćenje puta paketa uživo, odnosno primatelj paketa može vidjeti gdje se točno paket nalazi. Ako u vrijeme dostave primatelj nije kod kuće, jednostavno može izmijeniti datum ili adresu dostave ili preusmjeriti paket na jednu od naših Pickup lokacija za preuzimanje paketa ili na jedan od DPD paketomata. Razvoj alternativne mreže za preuzimanje paketa jedan je od prioriteta DPDgroupa diljem Europe tako da je cilj u ovoj godini optimizirati mrežu te je obogatiti novim atraktivnim Pickup lokacijama te mrežom paketomata. Osim toga, svim svojim klijentima osigurali smo myDPD Business portal za praćenje i upravljanje paketima, koji će im olakšati pregled svih njihovih podataka važnih za njihovo poslovanje te ubrzati proces dostave.

Cijela industrija pred sobom ima zahtjevan i ambiciozan cilj, smanjenje štetnih utjecaja na okoliš. Koliko su ti ciljevi realni i u kojem smjeru idu ulaganja DPD-a u tom segmentu?

– U 2020. godini DPDgroup najavio je svoju zelenu strategiju kojom se obvezao da će u više od 225 najvećih europskih gradova diljem 20 zemalja dostavljati pakete isključivo vozilima s nula ili vrlo malo štetnih emisija, da će u svoje poslovanje uvesti sedam tisuća alternativnih dostavnih vozila te diljem Europe otvoriti 80 novih urbanih depoa. S obzirom na brzu implementaciju strategije, u 2022. godini cilj je povećan na 350 europskih gradova do 2025. u kojima će se dostavljati paketi isključivo vozilima s nula ili vrlo malo štetnih emisija te imati više od 15 tisuća alternativnih vozila, 6700 punjača i 250 urbanih depoa. Time će DPDgroup drastično smanjiti svoj utjecaj na okoliš i takozvani last-mile carbon footprint u ciljanim gradovima, smanjujući godišnje emisije stakleničkih plinova za 83 posto i zagađivača za 95 posto u odnosu na 2020.

U studenome 2020. godine u centru Zagreba otvorili smo prvi urbani depo iz kojeg se svi paketi dostavljaju isključivo biciklima, a građani koji gravitiraju prema centru svoje pakete mogu preuzeti u City depou ili poslati paket diljem Hrvatske i širom svijeta. Kako bismo dodatno smanjili štetni utjecaj na okoliš, do kraja 2022. godine u Hrvatskoj je plan uvesti više od 20 vozila s niskim emisijama, a do 2025. više od 200. Također, ove godine planiramo započeti program praćenja kvalitete zraka u Zagrebu.

Uspijevate li vlastitim kapacitetima zadovoljiti potražnju?

– Zadnjih godina mnogo ulažemo u razvoj infrastrukture i mreže DPD-a u Hrvatskoj. Zadnji smo godina osnažili svoju logističku mrežu otvaranjem potpuno novih depoa u Križevcima, Petrinji i Šibeniku, preseljenjem na sasvim novu lokaciju u Varaždinu s novim modernim depoom, povećanjem logističkih/skladišnih kapaciteta u Osijeku, Puli, Pločama, Pojatnom. Ove godine paniramo preseljenje na novu, bolju i veću lokaciju u Rijeci, gradnju potpuno novog depoa u Splitu te proširiti naš centralni sortirni centar u Zagrebu. Konstantno ulažemo u automatizaciju i nove tehnologije koje omogućuju brže procese i manje ručnog rada u svih 17 DPD-ovih depoa diljem Hrvatske te uz rekordne obujmove uspijevamo vlastitim kapacitetima zadovoljiti potražnju tržišta.

Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom DPD.

21. svibanj 2022 01:39