Brže nego ikada mijenjaju se potrebe i očekivanja korisnika u telekomunikacijskoj industriji. Tržište je konkurentno i vrlo živo zbog stalnog pritiska primjene novih tehnologija. Da živimo u iznimno dinamičnom vremenu, govore pokazatelji o potrebama korisnika za sve većim količinama podataka, koje svake godine rastu od 20 do 30 posto, što nam je u razgovoru potvrdio i Mislav Galler, član Uprave i glavni komercijalni direktor u Telemachu Hrvatska. Očekivanja su velika pa sve digitalne usluge i servisi moraju biti dostupni uvijek i funkcionirati besprijekorno.
Kako držite korak s ubrzanim tehnološkim napretkom?
– Kontinuirano pratimo tržišne trendove, agilni smo te neprestano prilagođavamo planove i njihovu realizaciju kako bismo što efikasnije odgovorili na potrebe korisnika i ostali korak ispred konkurencije, kao doista pravi tržišni izazivači. Kako bismo ispunili očekivanja usmjereni smo na korisničko iskustvo i stoga investiramo u najmoderniju tehnologiju. Prvi smo u Hrvatsku doveli 10 giga optičku mrežu čime smo se pozicionirali kao infrastrukturni inovator i potaknuli konkurenciju da počne ozbiljnije ulagati u optiku. Nacionalno smo prisutni i s našom 5G mrežom, koju nastavljamo modernizirati s ciljem podržavanja naprednih usluga temeljenih na 5G standardima. Korisnicima nudimo jednostavne i transparentne pakete s isključivo giga brzinama i tako vrhunsku tehnologiju po pristupačnim cijenama činimo dostupnom svima.
Kako razvijate svoje digitalne proizvode?
– Izrasli smo u digitalnu poduzetničku kompaniju, ali se i dalje ponašamo i razmišljamo kao startup. Kada iza vas stoji najveća telekomunikacijska i medijska grupa jugoistočne Europe kao što je United Grupa, onda imate tu snagu i znanje za vlastiti razvoj digitalnih proizvoda. Važnu ulogu igra United Cloud, centar za istraživanje i razvoj United Grupe, u kojem radi više od 300 IT stručnjaka. Oni su zaslužni za EON TV, nagrađivanu OTT (over-the-top – medijski sadržaji dostupni putem interneta) platformu, koja nudi videoteku s najviše sadržaja na tržištu, moderno i inovativno sučelje, personaliziranu ponudu te preuzimanje naslova za gledanje i kada niste na mreži. Iz radionice Telemach Hrvatska ovih je dana izašao inovativni proizvod u obliku eSIM mobilne tehnologije namijenjen posjetiteljima Hrvatske i Grčke koji dolaze izvan zemalja Europske unije. Net2GO usluga daje im neograničeni internet uz maksimalno jednostavnu aktivaciju, bez brige o kupnji bonova i preostalom iznosu na računu.
Kako potičete inovacije i motiviranost u kompaniji?
– U borbi za svakog korisnika pobjeđuju oni koji su prvi i to nas tjera da stalno idemo naprijed i budemo uvijek barem jedan korak ispred. Naša strategija vodstva temelji se na poticanju poduzetničkog duha i inovacija unutar kompanije. Usmjereni smo na jednostavnost u poslovanju i ponudi usluga. Vrlo smo agilni i operativni, od top-menadžmenta do svakog zaposlenika. Naime, ako želite istinski razumjeti korisnike i osigurati im vrhunsko korisničko iskustvo, morate poznavati kompanijske procese i biti operativno uključeni, čak i na najvišim pozicijama.
Kako zaposlenici sudjeluju u stvaranju inovativnih ideja?
– Zaposlenike potičemo da djeluju kao poduzetnici unutar svojih odjela i generiraju inovativne ideje. Izazivamo ustaljene prakse i status quo, postavljamo nove standarde i hrabro se odmičemo od stereotipa koji se obično vežu uz telekome i korporacije. U Telemachu smo u vrlo kratkom vremenu uspjeli izgraditi kulturu digitalnog poduzetništva. Ne bojimo se pogriješiti, jer pogreške brzo ispravljamo, iz njih učimo i dalje idemo još bolji. Upravo tako rade startupovi i poduzetnici! Najgore što možete napraviti je ne donositi odluke.
Komercijalni dio poslovanja koji vodite ujedno ima najviše zaposlenika u Telemachu. Što su izazovi vođenja velikog tima?
– Istina je da su telekomunikacije jedna od najdinamičnijih industrija. Konkurencija je velika, promjene učestale, a brza implementacija najnovijih tehnologija presudna za stjecanje konkurentske prednosti. U ovoj industriji sam na vodećim pozicijama već dugi niz godina, iza mene su brojne integracije i transformacije kompanija, koje su me pripremile za ovu ulogu i ne osjećam pretjerani pritisak. Naprotiv, za mene osobno je zadovoljstvo što radim u dinamičnoj kompaniji poput Telemacha. Moj tim čini 70 posto zaposlenika i za svakog od njih vrijedi isto pravilo: moja vrata su uvijek otvorena. Zaposlenici čine razliku i stvaraju dodatnu vrijednost onda kada im se pruži mogućnost da sudjeluju u kreiranju inovativnih rješenja i pronalasku novih poslovnih modela.
Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Telemach Hrvatska.