Švedski proizvođač automobila Volvo Cars odustao je od plana prema kojem je od 2030. godine trebao prodavati isključivo vozila na električni pogon i sada namjerava zadržati u ponudi i neke hibridne modele s motorima s unutarnjim sagorijevanjem.
Potražnja za električnim vozilima posustaje, djelomice zbog manjka cjenovno pristupačnih modela i sporog postavljanja punionica, te negativnih posljedica europskih i američkih carina na električne automobile proizvedene u Kini.
U takvim je uvjetima Volvo Cars u srijedu objavio da je promijenio plan pa će od 2030. potpuno električni automobili činiti oko 90 posto njegove ponude, a preostalih 10-ak posto bit će takozvani blagi hibridi, koji koriste struju samo kao nadopunu motoru s unutarnjim izgaranjem.
Uprava ističe da je promijenila plan zbog promjenjivih uvjeta na tržištu i zbog zahtjeva kupaca.
- To je pragmatičan pristup... kojim ćemo pomoći našim kupcima da se otisnu na put pune elektrifikacije, koja će za mnoge među njima, na mnogim tržištima, biti postupan proces - objasnio je Erik Severinsson, voditelj strategije i glavni direktor za proizvode.
Od 2025. elektrificirani automobili, uključujući potpuno električna vozila i hibride, trebali bi po novom činiti između 50 i 60 posto prodaje. Prema ‘starom‘ planu, potpuno električni automobili trebali su od iduće godine činiti najmanje polovinu prodaje, a ostatak hibridi.
- Čvrsto vjerujemo da je naša budućnost električna. No, jasno je da prijelaz na elektrifikaciju neće biti linearan i da kupci i tržišta imaju vlastiti tempo - rekao je izvršni direktor Jim Rowan.
U odvojenom priopćenju švedska kompanija navela je da će plug-in hibridi biti glavni motor rasta njegove dobiti, najavivši i obnovu hibridnog modela sportskog terenca XC90.
Val potražnje za hibridnim automobilima pokrenuo je strateški zaokret u sektoru koji je bio namjeravao postupno izbacivati hibride iz ponude i zamijeniti ih potpuno električnim vozilima.
Toyota je posebno spora u tom prijelazu i kupcima kontinuirano nudi nove hibridne modele. I Renault je objavio da i dalje planira na tržište lansirati nove hibridne modele.
Hibridni su automobili praktičniji i često cjenovno prihvatljiviji, a vozačima prištede i razmišljanje o razmaku između punjenja.
Kompanije se tako vraćaju hibridima, iako ih vlade nastoje potaknuti da što prije izbace iz ponude vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, primjećuje Reuters.