Kineski proizvođač automobila Zeekr tvrdi da se njegove nove baterije za električna vozila (EV) pune brže od bilo kojeg konkurenta, uključujući vodeće igrače u industriji - Teslu i BYD.
Iz tvrtke kažu da se njihove nadograđene baterije mogu napuniti od 10 posto do 80 posto kapaciteta u 10 i pol minuta pomoću svojih ultrabrzih stanica za punjenje, objavio je BBC.
Usporedbe radi, Tesla kaže da punjenje od 15 minuta omogućuje njihovom Modelu 3 da prijeđe 175 milja (282 km), malo manje od polovice punog dometa automobila.
Zeekrova limuzina 2025 007, koja će biti dostupna od sljedećeg tjedna, bit će prvo vozilo koje će imati tu novu bateriju.
Baterija radi dobro čak i po hladnom vremenu puneći se od 10 posto do 80 posto svog kapaciteta za manje od pola sata na temperaturama nižim od -10 celzijevih stupnjeva, također je rekla tvrtka.
- Teslina tehnologija punjenja više nije vodeća u industriji i nije bila već neko vrijeme... Ove hrabre tvrdnje Zeekra su vjerodostojne, ali što je još važnije, čak i ako to nije baterija za EV s najbržim punjenjem, biti jedan od najbržih za njih je i dalje veliki skok - rekao je BBC-u Tu Le, osnivač i direktor konzultantske tvrtke Sino Auto Insights.
Konkurencija u Kini nevjerojatno je žestoka i dok brendovi poput BYD-a daju prioritet veličini vozila i njihovoj prodaji, ‘brendovi kao što su Zeekr, Li i Nio fokusirani su na maksimiziranje iskustva punjenja‘, rekao je Mark Rainford, komentator automobilske industrije sa sjedištem u Kini.
- Zeekrova matična tvrtka, Geely, prilično je vertikalno integrirana tvrtka... imaju resurse za to - dodao je.
Podsjećamo, Geely posjeduje nekoliko marki, uključujući britanski brend luksuznih sportskih automobila Lotus i švedski Volvo.
U svibnju je Zeekrovim dionicama počelo trgovati na njujorškoj burzi, što je prvi veliki debi jedne kineske tvrtke na američkom tržištu od 2021.
Dionicama se trenutno trguje 27 posto ispod cijene postavljene u inicijalnoj javnoj ponudi (IPO).
Popis je došao samo nekoliko dana prije nego što je Bidenova administracija najavila velika povećanja carina na kineske električne automobile, solarne ploče, čelik i drugu robu.
Bijela kuća je priopćila da su mjere, koje uključuju stopostotni granični porez na električna vozila iz Kine, odgovor na nepravedne politike i da imaju za cilj zaštititi radna mjesta u SAD-u.
Dužnosnici u SAD-u, Europskoj uniji i drugim velikim automobilskim tržištima postali su sve zabrinutiji zbog brzog prekomorskog širenja kineskih EV kompanija.