Zeleno i digitalno
StoryEditor

Zasićenost ekološkim pravilima: 8 zemalja EU-a je protiv novih ograničenja

22. Svibanj 2023.
foto Shutterstock

Osam država članica Europske unije zatražilo je da se blokira uvođenje novih ograničenja onečišćenja ispušnih plinova automobila, jer ona odvraćaju pažnju od cilja efektivne zabrane novih vozila s unutarnjim izgaranjem nakon 2035. godine. To je najnoviji u nizu znakova protivljenja ekološkim propisima.

Europske zemlje, uključujući Francusku i Italiju, rekle su da se protive novim pravilima o emisiji ispušnih plinova prema normi Euro 7 jer bi mogla preusmjeriti ključna ulaganja potrebna za dekarbonizaciju sektora, prema non-paperu u koji je Bloomberg imao uvid. Pravila za teška teretna vozila su prestroga, a datum početka bi trebalo odgoditi, dodali su.

- Protivimo se bilo kakvim novim pravilima o emisiji ispušnih plinova, uključujući nove zahtjeve za testiranje ili nova ograničenja emisija za automobile i kombije jer bi ta nova pravila odvratila ulaganja industrije od postizanja neto nulte tranzicije - rekle su zemlje koje također uključuju Bugarsku, Češku Republiku, Mađarsku, Poljsku, Rumunjsku i Slovačku.

Dokument dolazi usred sve većih znakova da su zemlje EU-a dostigle regulatornu zasićenost ekološkim pravilima, nakon niza zakona osmišljenih da olakšaju put prema klimatskoj neutralnosti do 2050. Uredba Euro 7 nastoji postrožiti pravila o zagađivačima kao što su CO2, ugljični monoksid i dušikovi oksidi. Pravila također imaju za cilj riješiti zagađujuće čestice koje dolaze iz kočnica i guma.

Nepotrebno opterećenje za industriju 

Suzbijanje emisija iz automobila bilo je posebno izazovno. Pravila EU-a za učinkovitu zabranu motora s unutarnjim izgaranjem u novim automobilima od 2035. odgođana su tjednima nakon posljednjeg napora Njemačke da osigura dozvole za takozvana e-goriva. Zabrinutost je da bi prijelaz na električnu energiju mogao rezultirati gubitkom tisuća radnih mjesta u tom sektoru.

Norma Euro 7 - koja će postaviti standarde za ono što će biti posljednja generacija motora s unutarnjim izgaranjem - trebala bi stupiti na snagu 1. srpnja 2025. Osam zemalja kaže da je to prerano i tvrdi da su rokovi isporuke najmanje tri godine od u trenutku usvajanja paketa. I Europski parlament i države članice trenutačno pregovaraju o vlastitim stajalištima prije nego što počnu razgovori dviju strana.

Rukovoditelji automobilske industrije, uključujući Carlosa Tavaresa, glavnog izvršnog direktora tvrtke Stellantis, tvrdili su da najnoviji koraci u smanjenju CO2 iz automobila predstavljaju nepotrebno opterećenje za industriju i da će usporiti prelazak sektora na elektrifikaciju. Francuski predsjednik Emmanuel Macron također je rekao da treba napraviti pauzu u klimatskim propisima EU-a.

18. travanj 2024 01:54