U 2022. godini organski prihodi povećani su za 2,2 posto zahvaljujući kontinuiranom zamahu rasta u području osnovnih usluga mobilnih i fiksnih telekomunikacija, kako u Hrvatskoj tako i u Crnoj Gori. Dobri rezultati ostvareni u prvoj polovici godine doveli su do povećanja organske EBITDA-e nakon najmova za 0,8 posto u 2022. godine. Organska neto dobit veća je za 10,5 posto, prvenstveno kao rezultat normalizacije amortizacijskih troškova koji su najvišu razinu dosegnuli u prvoj polovici 2021. godine.
Usprkos izazovnom gospodarskom okruženju, organska ulaganja ostala su na istoj razini kao prethodne godine i ukupno su iznosila 1,7 milijardi kuna (231 milijun eura) te su predstavljala daleko najveća ulaganja na tržištu i doprinos HT-a digitalizaciji Hrvatske.
Kad je riječ o izgledima, usprkos nestabilnom okruženju, uspjeli smo premašiti očekivanja za prihode i organsku EBITDA-u nakon najmova. Dobri poslovni rezultati omogućili su ubrzavanje ulaganja tako da su naša kapitalna ulaganja nakon najmova premašila inicijalni plan za 2022. godinu.
Osnažen vodeći položaj mreže
HT je 2022. godine stavio poseban naglasak na izgradnju optičke infrastrukture i implementaciju fiksne pristupne mreže sljedeće generacije (NGA). Kao rezultat tih aktivnosti, HT-ova FTTH mreža, daleko najveća u zemlji, ostvarila je stopu rasta od 21% u odnosu na prošlu godinu, čime je osigurano povezivanje optikom za više od pola milijuna kućanstava.
HT je istovremeno i dalje fokusiran na ulaganja u razvoj 5G mreže, kojom je trenutno pokriveno oko 100 gradova u Hrvatskoj i više od 2 milijuna ljudi.
Hrvatski Telekom nagrađen je kao mreža najviše kvalitete od strane oba industrijska standarda. HT je osvojio umlautove nagrade „Best in Test” za najbolju mobilnu i fiksnu širokopojasnu mrežu u Hrvatskoj. Osim toga, kvaliteta mobilne mreže HT-a dodatno je potvrđena osvajanjem nagrade Ookla Speedtest za najbržu 5G mrežu te nagrade za najbolju mobilnu mrežu u Hrvatskoj četvrtu godinu zaredom. Navedene nagrade odraz su HT-ovih kontinuiranih ulaganja u razvoj i kvalitetu mreže, kako mobilne tako i fiksne, te najvećeg zadovoljstva korisnika.
Zadovoljstvo korisnika i angažman zaposlenika na rekordnoj razini
Kao rezultat poboljšanja mreže, proizvoda i usluga, korisnici Hrvatskog Telekoma imali su najbolje iskustvo, što se odražavalo u najvišoj razini zadovoljstva, kako privatnih tako i poslovnih korisnika. Usredotočenost na zaposlenike i realizacija do sada najvećeg ulaganja u zaposlenike uz istodobno uvođenje karijernog puta za sve zaposlenike rezultirali su time da je angažman zaposlenika dosegnuo rekordnu razinu, a HT je učvrstio svoj status najpoželjnijeg poslodavca u telekomunikacijama i općenito jednog od najboljih poslodavaca u Hrvatskoj.
Poticanje održivog razvoja
Ispunjavanjem preuzetih okolišnih, društvenih i upravljačkih (ESG) obveza Hrvatski Telekom prepoznat je kao jedan od europskih klimatskih lidera te je drugu godinu zaredom osvojio nagradu Hrvatski indeks održivosti. Hrvatski Telekom je i prvo hrvatsko društvo koje je dospjelo na popis najetičnijih kompanija u svijetu 2022. godine. Navedeno potvrđuje našu predanost održivom razvoju i poslovanju te održivoj budućnosti HT-a, kao i naš doprinos društvu i gospodarstvu, pri čemu je digitalna infrastruktura ključna poluga za održivu budućnost.
Promjene u Upravi
U prosincu 2022. godine Siniša Đuranović imenovan je novim članom Uprave i glavnim direktorom za korporativne poslove (CCO), nakon što je prethodno obnašao dužnost Starijeg potpredsjednika i glavnog pravnog savjetnika.
Glavna skupština je 25. travnja 2022. godine potvrdila zajednički prijedlog Uprave i Nadzornog odbora za raspodjelu neto dobiti za 2021. godinu. Iznos od 638 milijuna kuna predstavlja omjer isplate dividende u odnosu na ostvarenu dobit Društva od 95,8%.
U 2022. godini proveli smo najveći otkup dionica u povijesti Društva, odnosno kupili smo dodatnih 979.444 dionica Društva na Zagrebačkoj burzi u okviru trenutačnog Programa otkupa dionica. Hrvatski Telekom platio je ekvivalentnu vrijednost od 180,4 milijuna kuna za stjecanje dionica Društva u izvještajnom razdoblju, što je rast od 81% u odnosu na prošlu godinu. Uprava je u srpnju 2022. povukla 1.271.667 stečenih dionica Društva bez nominalne vrijednosti kupljenih u okviru Programa otkupa dionica. Time se ukupni broj dionica smanjio sa 80.047.509 na 78.775.842 dionice bez nominalne vrijednosti bez smanjenja temeljnog kapitala Društva, dok se sudjelovanje preostalih dionica u temeljnom kapitalu povećalo.
Izgledi za 2023.
Na početku 2023. godine očekujemo da će izazovi s kojima smo se suočavali 2022. godine i dalje biti prisutni. Inflacijski pritisci i dalje će utjecati na naše troškove i raspoloživi dohodak korisnika, energetsko tržište ostat će nestabilno te je predviđeno usporavanje rasta hrvatskog BDP-a. Kako bismo nastavili pobjeđivati na tržištu i nadalje razvijali HT, nastavit ćemo s provedbom strategije utemeljene na četirima strateškim stupovima i istodobno poticati bržu transformaciju operativnog modela. Stoga su ciljevi Hrvatskog Telekoma u 2023. godini: niži jednoznamenkasti rast prihoda i EBITDA-e nakon najmova te srednje jednoznamenkasto smanjenje kapitalnih ulaganja nakon najmova u odnosu na 2022. godinu. Izgledi za regionalno širenje ostaju isti dok nastavljamo pratiti i procjenjivati potencijalne aktivnosti stjecanja i preuzimanja.
Osvrćući se na poslovne rezultate za 2022., Konstantinos Nempis, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma, izjavio je:
- U vrlo zahtjevnoj godini te usprkos sve većim izazovima u makroekonomskom okruženju, uz inflacijske pritiske i dosad nezapamćene cijene energenata, uspješno smo ostvarili dobre poslovne rezultate što nam je omogućilo da ulaganja održimo na prošlogodišnjoj razini. U 2022. godini dodatno smo ojačali vodeću poziciju svoje mreže, ponovno prepoznate kao najbolje mobilne i fiksne mreže u Hrvatskoj. Svojom predanošću ulaganjima, povećanjem optičke infrastrukture na 100.000 novih kućanstava i jačanjem vodećeg statusa 5G mreže osigurali smo da naši korisnici uživaju u najboljem korisničkom iskustvu. Istovremeno, zahvaljujući snažnoj usredotočenosti na korisnike i zaposlenike, zadovoljstvo korisnika i angažman zaposlenika dosegnuli su rekordne razine. Makroekonomski izazovi iz 2022. bit će prisutni i ove godine, međutim ostajemo predani svojim planovima, ulaganjima i pružanju podrške nacionalnim ciljevima jer su digitalna infrastruktura i usluge koje pružamo ključne poluge rasta - izjavio je Nempis.