1000 Najvećih
StoryEditor

Vladimir Grbec (TŽV Gredelj): Većinu prihoda Gredelj ostvaruje izvozom

27. Lipanj 2024.
Vladimir Grbec, direktor Sektora upravljanje kvalitetom TŽV Gredelj
TŽV Gredelj preživio je jedan od najvećih stečajeva u Hrvatskoj i već je tri godine u vlasništvu slovačke Tatravagónke,europskog lidera na tržištu teretnih vagona. Iznimno jepovećan opseg serijske proizvodnje, prije svega teretnih vagona.

Vladimir Grbec, direktor Sektora upravljanja kvalitetom TŽV-a Gredelj, iznimnim zalaganjem i kvalitetnim radom zaslužio je veliko povjerenje i poštovanje kolega iz ​Tatravagónke, slovačke tvrtke u čijem je vlasništvu TŽV Gredelj. Kao velikog stručnjaka prepoznao ga je i predsjednik uprave TŽV-a Gredelj te je u ožujku ove godine postao i jedan od članova uprave društva TŽV-a Gredelj uz generalnog direktora Michala Sykoru, financijsku direktoricu Vieru Urbansku i generalnog direktora Tatravagnoke Juraja Hudača. TŽV Gredelj preživio je jedan od najvećih stečajeva u Hrvatskoj i već je tri godine u vlasništvu slovačke Tatravagónke, europskog lidera na tržištu teretnih vagona. Tvrtka je u fazi osuvremenjenja i digitalizacije, ugovoreni su dugoročni poslovi, povećana je proizvodnja teretnih vagona, a prihod od izvoza iznosi više od 85 posto.

Što je novi vlasnik učinio za tvrtku?

– Osim što je osigurao poslove i godišnje narudžbe, intenzivno ulaže u osuvremenjenje postojeće i nabavu nove opreme. Podiže se razina digitalizacije i optimizacije procesa, što dodatno prati i odabir i zapošljavanje novoga kadra. Sve te aktivnosti povećavaju kapacitete za preuzimanje većih narudžbi i pozicioniranje unutar Tatravagónke, grupe s tradicijom dugom 130 godina koja je europski lider u proizvodnji teretnih vagona.

Koje su se promjene dogodile u poslovanju?

– Iznimno je povećan opseg serijske proizvodnje, prije svega teretnih vagona. Još u ožujku 2022. potpisan je Memorandum o razumijevanju o desetogodišnjoj suradnji Tvornice željezničkih vozila Gredelj, Grupe Budamar ​i austrijske tvrtke Innofreight. Prema Memorandumu, TŽV Gredelj proizvodit će, a Innofreight kupovati 1000 teretnih vagona na godinu. Dugogodišnja suradnja s partnerom Innofreightom iznimno je važna za TŽV Gredelj. Dugoročni su ciljevi ostvariti potpunu zaposlenost Gredeljevih proizvodnih kapaciteta, težiti stalnom povećavanju proizvodnih kapaciteta te raditi u proizvodnim halama s novim elanom i optimizmom u uspješnom i modernom okružju.

Koji su proizvodi najtraženiji i tko su tvrtkini klijenti?

–​ Innofreight je naš najveći pojedinačni kupac, ostali klijenti također su renomirane kompanije iz željezničkog sektora kao što su CZ Loko, Siemens Mobility, HŽPP i druge. Postoji velik potencijal i na tržištu rekonstrukcije i osuvremenjenja lokomotiva, ali i velika potreba za teretnim i putničkim vagonima različitih tipova i dimenzija.

Na kojim tržištima posluje Gredelj i koliki prihod ostvaruje od izvoza?

–​ Gredelj posluje na europskom tržištu i većinu prihoda ostvaruje izvozom. Riječ je o udjelu većem od 85 posto posto prihoda ostvarenih izvozom, što uključuje serijsku proizvodnju, ali i projekte.

Za koji ste dio poslovanja osobno odgovorni i koliko ste samostalni u donošenju poslovnih odluka?

– Kao direktor Sektora kvalitete odgovoran sam za kvalitetu proizvoda, sustav upravljanja kvalitetom i interne procese. Kad je u pitanju Sektor kvalitete, imam gotovo slobodne ruke da odgovarajućom strategijom i nizom akcija prenesem viziju upravljanja kvalitetom i uskladim je koliko je to moguće s Tatravagónkom, koja je i model kojem teže sve članice Grupe. Sektor kvalitete​ restrukturiran je i proširen te u budućem razdoblju želimo staviti još veći naglasak na osiguranje i kontrolu kvalitete, podizanje kompetencija i certificiranje prema svim relevantnim standardima. Uz fokusiranje na kontinuirano unaprjeđivanje, što je prepoznato i naglašeno u novoj politici kvalitete koja je prihvaćena ove godine, u idućem razdoblju započinjemo aktivnosti iz lean metodologija i optimizaciju svih proizvodnih procesa. 

04. rujan 2024 09:38