Iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika za ponedjeljak, 15. travnja najavljuju prosvjed usporavanjem prometa glavnim zagrebačkim prometnicama, jer im, kako kažu, nadležni nisu odgovorili ni na jedan zahtjev vezan uz probleme koje im je izazvao Pravilnik o tranzitnom prometu, odnosno ograničavanje uporabe pojedinih javnih cesta.
Prijevoznici će prosvjedovati sporom vožnjom kamionima glavnim zagrebačkim prometnicama, a prosvjed bi trebao početi u sedam sati ujutro.
"Vrijeme je prošlo i ništa nije poduzeto, svi nas ignoriraju. Naše vozače kažnjavaju na pojedinim cestama u Hrvatskoj iako je dogovoreno da se nikoga neće kažnjavati do 2. svibnja. Neću ni komentirati da se po graničnim prijelazima, zbog novog pravilnika, stvaraju enormne gužve", rekao je predsjednik Udruge Dragutin Kranjčec.
Prijevoznicima je najsporniji dio novog pravilnika kojim se ograničava uporaba pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila s najvećom dopuštenom masom većom od sedam i pol tona, ali i zbog toga što im se zatvara važan granični prijelaz u Murskom Središću. Kranjčec ističe da time uzrokovano preusmjeravanje na autoceste bitno poskupljuje posao na pojedinim dionicama i produžuje vrijeme putovanja. Upravo o tome je za Lider govorio vlasnik autoprijevozničke tvrtke Orteo Zlatko Andrić koji je zbog zahtjeva da njegova vozila iz Donjeg Miholjca prevoze teret do Varaždina preko Zagreba najavio udvostručenje cijena prijevoza.
Prijevoznici traže i izmjenu definicije tranzitnog prijevoza, jer smatraju da domaći prijevoznici ne mogu biti u tranzitu u svojoj zemlji.
Sastanak koji su prijevoznici prošli mjesec održali s resornim ministrom Olegom Butkovićem, odnosno sa predstavnicima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture nije urodio plodom. Prijevoznici su tada dobili neke ustupke, ali nisu im prihvaćeni glavni zahtjevi.
Kranjčec je tada rekao da prijevoznici, primjerice, uz ostalo više neće moći koristiti Podravsku magistralu te dionicu od Žute lokve do Senja, te kako je moguće da se na jesen za promet kamiona zatvori i državna cesta D1.
"Želimo li zadržati vozače u Hrvatskoj moramo im povećati plaće. Međutim, novi nameti uzet će nam triput više novca i još će više smanjiti mogućnost da nagradimo svoje vozače", rekao je nakon toga sastanka Kranjčec. Naveo je i kako prijevoznicima smeta i zatvaranje graničnog prijelaza Mursko Središće za promet kamionima dodavši da se radi o vrlo frekventnom prijelazu posebno važnom za prijevoznike iz sjeverozapadne Hrvatske. Prijevoznici su predlagali da taj prijelaz za kamione bude zatvoren od 22 do pet sati ujutro, ali je njihov prijedlog odbijen.
Predsjednik Ceha prijevoznika Hrvatske obrtničke komore Emilijo Bajlo također je nedavno istaknuo nezadovoljstvo Pravilnikom o zabrani prometovanja javnim cestama za vozila nosivosti veće od 7,5 tona te apelirao na Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da prihvati prijevozničke zahtjeve.
"Nadam se da će Ministarstvo imati sluha za naše argumente, jer bi moglo patiti cijelo gospodarstvo. Nema potrebe da povećavamo prevaljenu kilometražu, plaćamo autocestu i povećavamo troškove prijevoza, jer ćemo biti prinuđeni poskupjeti uslugu, što će naposljetku imati posljedice na cjelokupno gospodarstvo", rekao je Bajlo tijekom Susreta prijevoznika Hrvatske obrtničke komore.
Domaći prijevoznici, istaknuo je, traže samo fer tržišnu utakmicu koja bi im omogućila jednake uvjete poslovanja kao i njihovim inozemnim kolegama.
Što vi mislite? Podržavate li ograničenja koja teretna vozila preusmjerava s javnih cesta na autoceste ?