Nitko se ne bi trebao zaduživati iznad svojih mogućnosti, ma kolike one bile, rekla je Barbara Cerinski, direktorica EOS Matrixa na otvaranju okruglog stola “Naplata potraživanja” s glavnom temom „Upravljanje potraživanjima: utjecaj kratkoročnih mjera na dugoročno poslovanje u Hrvatskoj” u organizaciji poslovnog tjednika Lider i EOS Matrixa, jedne od vodećih tvrtki za naplatu potraživanja u Hrvatskoj.
- Kažu kolege da stavljaju sve više stolaca, nadam se da to znači da smo pogodili temu i područje, a ne ima sve više nenaplaćenih potraživanja. Ova konferencija je doprinos pronalasku konsenzusa na pitanje gdje nam je granica između tržišnog i socijalnog, odnosno kako stojimo u pogledu individualne odgovornosti i društvene solidarnosti, rekao je u uvodnom obraćanju Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera.
- Nenaplaćena potraživanja otežavaju likvidnost te stvaraju dodatne troškove za poslovne subjeke. Svi mi kao zaposlenici indirektno postajemo žrtva nenaplaćenih potraživanja jer se naši poslodavci mogu zbog njih naći u financijskim problemima i biti u nemogućnosti isplatiti plaće. Izuzetno važno je nastaviti s promicanjem poruke kako se dužnici ne smije zaduživati iznad vlastitih mogućnosti, kolike god one bile. S druge strane, ne treba ni poticati razmišljanje kako problem dužnika nije njihov problem, već problem društva, rekla je Barbara Cerinski, direktorica EOS Matrix i kratko predstavila rezultate istraživanja o navikama plaćanja u Europi.
>>> Rekord: Globalni dug dosegnuo razinu od 225 posto svjetskog BDP-a
Prema istraživanju European payment practices koje je provela tvrtka EOS, građani svoje obveze podmiruju brže no što to čine poslovni korisnici – u Hrvatskoj uz odobrenih 38 dana za plaćanje B2B kupaca, oni koriste još dodatna 22 dana za podmirivanje svojih obaveza (UKUPNO – 60 dana). Građani pak, nakon isteka roka plaćanja (prosječno 27 dana), s plaćanjem obveza prosječno kasne 18 dana (UKUPNO – 45 dana).
Isto tako, gotovo trećina hrvatskih tvrtki odlučuje povisiti cijene svojih usluga, što je, tumače, izravna posljedica nemogućnosti naplate svojih potraživanja. U odnosu na prošlu godinu, kod građana je zabilježen porast nenaplativih potraživanja za 25% (ove godine 5%, prošle godine 4% nenaplativih). U RH s vanjskim partnerima za upravljanje potraživanjima surađuje čak 40% tvrtki, te uspijevaju oporaviti gotovo 10% prihoda – ta nas praksa svrstava u sami europski vrh po pitanju povrata prihoda, stoji u istraživanju.
Pratite Lider na društvenim mrežama [mks_social icon="facebook" size="48" style="square" url="https://www.facebook.com/lider10media/" target="_blank"][mks_social icon="linkedin" size="48" style="square" url="https://www.linkedin.com/company/lider-press-dd/" target="_blank"][mks_social icon="twitter" size="48" style="square" url="https://twitter.com/lider_press" target="_blank"][mks_social icon="instagram" size="48" style="square" url="https://www.instagram.com/lider.media/" target="_blank"]