Volkswagenove peripetije zbog dizel skandala ne bliže se kraju. Nakon američkog tržišta gdje je vlasnicima kompenzirano oduzimanje kupljenih vozila, Volkswagen AG pristao je platiti gotovo 1,6 milijardi dolara za podmirenje potraživanja kanadskog suda.
Kanadski ured odgovoran za tržišno natjecanje Competition Bureau objavio je u ponedjeljak da je tamošnja podružnica Volkswagena pristala platiti odštetu koju je kolektivnom tužbom zatražilo 105,000 vlasnika vozila s problematičnim 2-litrenim dizelskim motorima u iznosu od 2,1 milijarde kanadskih dolara, odnosno 1,57 milijardi američkih dolara. Kao dio nagodbe, VW pristao je platiti i kaznu od 11,2 milijuna dolara, piše Foxbusiness.
Trošak
Zajedno s tom posljednjom nagodbom trošak dizel skandala popeo se na 18 milijardi dolara, ali vjerojatno neće na tome stati. Volkswagenovi dioničari i investitori pitaju se koliko si izdataka tvrtka još može priuštiti.
U lipnju je VW otkupio automobile sa spornim motorima u SAD-u te platio kompenzacije i globe za emisije nedozvoljenih količina štetnih plinova što ga je koštalo 15,3 milijardi dolara. U kolovozu je uplatio još 1,2 milijarde dolara kompenzacije preprodavačima. Uskoro se očekuje i nagodba od 85 000 dolara za 3-litrene modele motora u SAD-u, a u Kanadi se još po pitanju tih modela provodi istraga. Očekuje se i optužba američke Vlade za kriminal, koja bi prema nekim predviđanjima mogla doseći i 3 milijarde dolara.
Nekažnjeno neće proći ni Bosch jer je pomagao Volkswagenu u izradi softvera koji je omogućio lažiranje testova emisije ispušnih plinova. Budući da je suradnja trajala desetak godina tijekom kojih su ‘Volkswagen i Bosch surađivali na razvoju, održavanju i prikrivanju ilegalne tehnologije‘, Bosch se suočava s tužbom od 300 milijuna dolara koju su podigli vlasnici spornih vozila u SAD-u, piše Reuters.