Aktualno
StoryEditor

CPRE: Izgradnja novih cesta stvara gužvu, a ne ekonomski rast

20. Ožujak 2017.

Suprotno uvriježenom mišljenju, izgradnja novih prometnica uzrokuje veće prometne gužve i ne pridonosi razvoju lokalne ekonomije, pokazalo je istraživanje provedeno u Velikoj Britaniji koje prenosi Financial Times.

Kada se izgradi kakva nova lokalna cesta, učinak na smanjenje prometnih gužvi je privremen, a putovanje do cilja traje duže, budući oni koji koriste javni prijevoz moraju presjedati s autobusa, vlakova i slično.

>>>HGK: Veće cestarine udar na prijevoznike, platit će građani

- Koristi od izgradnje novih prometnica znatno su manji, a šteta je, suprotno uvjerenjima, znatno veća, rekao je Ralph Smyth iz inicijative CPRE, kojoj je cilj zašititi ruralna područja Engleske.

Prema Ministarstvu prometa Velike Britanije, broj automobila u prometu je na rekordnim razinama, jer nema povećanja poreza na gorivo, a cijene goriva su niske. Istovremeno, smanjuje se broj korisnika javnog prijevoza, zbog cijena karata autobusa i vlakova.

Početak ere

Ministarstvo prometa intenziviralo je investicije u izgradnju lokalnih pravaca, kako bi smanjilo gužve i prometovanje učinilo bržim i sigurnijim.

- Razine investicija u željeznicu su iznimno visoke. Ulažemo i u biciklističke staze i potičemo na pješačenje, rekli su u britanskom resornom ministarstvu.

Međutim, u CPRE (Campaign to Protect Rural England) pozivaju mjerodavne da obnove stare linije vlakova, omoguće ljudima alternativne načine putovanja i počnu graditi stambena naselja u blizini radnih mjesta. Ne podržavaju izgradnju novih prometnica i ovisnost stanovništva o automobilima.

- Investicije su uglavnom usmjerene prema održavanju postojećih prometnica. Međutim, na početku smo ere autonomnog prijevoza, koji će u potpunosti promijeniti ponašanje sudionika prometa, zaključuje prometni stručnjak Richard Threlfall.

22. studeni 2024 12:07