Novi zakon o prijevozu u cestovnom prometu treba uvesti reda na tržište taksi usluga vezano za nelojalnu i nelegalnu konkurenciju, poručuje u priopćenju Hrvatske gospodarske komore (HGK) predsjednik Udruženja taksi prijevoznika HGK Petar Dragić.
"Novi zakon o prijevozu u cestovnom prometu mora adresirati problem ne samo nelojalne, već i nelegalne konkurencije koju dopušta postojeća regulativa", ističe Dragić u priopćenju u kojem komentira novu legislativu koja bi, po očekivanjima, trebala ubrzo stupiti na snagu.
>>> VIDEO: Dubai prvi u svijetu isprobao bespilotni leteći taksi
Ocjenjuje kako bi bilo dobro da novi zakon najprije detaljno pregleda struka te da zatim da ide na glasovanje u Vladu, što trenutačno nije slučaj. Dragić također ističe da se u međuvremenu mora provoditi stari zakon "jer se njegovom selektivnom primjenom izravno diskriminira taksiste koji državi uredno plaćaju sve dozvole i poreze".
"Mi samo tražimo Ustavom zagarantiranu jednakost. Nama se u manje od dva tjedna naplatilo 13 milijuna kuna kazni, a ilegalnom prijevozniku Uberu uporno se gleda kroz prste. Mi trenutačno u Hrvatskoj imamo 2700 taksi dozvola, a Uber s više od 4000 vozača drži 60 posto tržišta. Dakle, država je svojom nezainteresiranošću stvorila ilegalnog prijevoznika koji je preko noći postao monopolist", tvrdi u priopćenju i dodaje da su zbog takvih uvjeta "cijeloj branši padaju prihodi i tvrtke posluju s minusom".
Dragić upozorava kako nije moguće boriti se protiv ilegalne konkurencije te da država od toga nema nikakvu financijsku korist, a najveći su gubitnici korisnici.
"S jedne strane, mi imamo sve dozvole, a s druge strane ilegalnu se konkurenciju ne dira. Po procjenama, samo prošle godine država je izgubila 150 milijuna kuna, a ove će vjerojatno i više jer je Uber toliko narastao. Ljudi im nisu prijavljeni, firme nisu u sustavu PDV-a", ističe Dragić i dodaje da taksi prijevoznici nisu protiv konkurencije, ali inzistiraju da za sve aktere na tržištu vrijede isti uvjeti.
>>> Lilium Aviation prikupio 90 milijuna dolara za leteći taksi
"Država se mora brinuti i o sigurnosti u prometu i o punjenju proračuna te zato treba regulirati ovu djelatnost. Liberalizacija je dobra, ali taj sigurnosni aspekt je bitan, a stavljen je u drugi plan", ističe Dragić u priopćenju.
Iz HGK također navode kako se novi zakon o prijevozu u cestovnom prometu piše od početka ove godine, a u njegovoj izradi aktivno sudjeluju i tri udruženja HGK (za teretni i putnički prijevoz te autotaksi prijevoz).
"Struka iskorištava rad Komore kao platformu za lobiranje za svoje interese, no smatra kako bi se institucije trebale još više konzultirati s poduzetnicima pri donošenju legislative", zaključuje se u priopćenju HGK.