Na Zagrebačkoj burzi danas je lansirana nova Funderbeam SEE kampanja tvrtke Include, vodećeg europskog proizvođača pametnog ‘uličnog namještaja‘. Tvrtku je osnovao mladi poduzetnik i inovator Ivan Mrvoš 2014. godine, u svojoj sobi, i ona je danas dobar primjer uspješnog startupa jer su njihove pametne klupe odmah u početku naišle na odlične reakcije korisnika.
Njihova prva, izrazito uspješna, investicijska runda krenula je u proljeće 2017. godine i bila je to ujedno i prva Funderbeam crowdfunding kampanja u Hrvatskoj, koja je ovom mladom brzorastućem poduzeću omogućila nesputan nastavak razvoja i ostvarenje izvrsnih poslovnih rezultata.
Počeli su sa jednostavnim rješenjem, prva pametna klupa Includea bila je namijenjena tek punjenju mobitela i mjerenju temperature zraka, a danas postoji više naprednih modela, koji su, nerijetko, reklamne platforme u vlasništvu marketinških agencija koje ih kupuju i postavljaju u gradovima besplatno, a na njihovim displayima objavljuju reklame, što je slučaj u Bratislavi i jeftiniji je način oglašavanja od stalih promidžbenih kanala, naglasio je na predstavljaju kampanje Mrvoš.
Include danas proizvodi 11 modela klupa, ali planiraju proširiti paletu svojih proizvoda koji bi se svi postavljali na raznim urbanim lokacijama, jer su razvili brojna tehnološka rješenja koja im to danas omogućavaju. Include radi i na razvoju baterijskih sustava, trenutačno su prisutni na 42 svjetska tržišta i imaju instaliranih više od 1000 pametnih klupa.
Danas Include broji 30 zaposlenika, sjedište tvrtke je u Solinu i sa 15 internacionalnih partnera pokušava tom kategorijom proizvoda osvojiti svijet, a trenutačno je prisutan u 260 gradova.
- Sezonalnost smo prebrodili izlaskom na nova tržišta, tako primjerice zimi, kada je u Europi pad prodaje, svoje proizvode plasiramo na australsko tržište i tržište arapskih zemalja. U prvom kvartalu 2019. prodali smo 44 pametne klupe, što je porast od 115 posto u odnosu na zadnji kvartal 2018. godine. U slijedećoj investicijskoj rundi, koja bi se trebala dogoditi za dvije godine, planiramo osvojiti tržište SAD-a i sjeverne Amerike. Za razvojni potencijal ne brinemo jer samo u Europi ima 55.000 gradova i općina, navodi Mrvoš.
Investicije iz ove fundraising kampanje odrazit će se tek slijedeće godine na prihod, jer u 2019. planiraju značajnija ulaganja u marketing i razvoj novih proizvoda. Svake godine rast prihoda im je bio 100 posto, ali to je odlika svakog uspješnog startupa.
Ivana Šoljan, jedna od vodećih investitorica u Include, te suvlasnica tvrtke HUB 385, naglasila je da se svaka kuna isplatila, jer, prije svega, investira u ljude, jer je ovaj tim sposoban lansirati nove, visoko vrijedne proizvode ističe Šoljan i dodaje da vjeruje da će Include svake godine vrijediti sve više. U ovoj kampanji minimalni ulog je 100 eura, a planirano je skupiti do 2 milijuna eura.
Include traži investitore i izravno, cilj im je sakupiti do 20 milijuna kuna koje će uložiti u daljnji razvoj. Vodeći su svjetski proizvođač pametnih klupa, razvojne perspektive su ogromne, kupci su gradovi, banke, osiguravajuće kuće, marine, shopping centri. Danas jedna njihova klupa krajnjeg kupca košta oko 3.250 eura, a očekuju smanjenje cijene sa povećanjem količina i razvijanjem novih tehnologija.
Prema procjeni neovisnih revizora tržišna vrijednost Includea trenutačno iznosi 15 milijuna eura, odnosno više od 112 milijuna kuna, a priliku za ulaganje u novom ciljusu odmah su prepoznali kvalificirani ulagači koji su prije otvaranja kampanje upisali više od 825 tisuća eura. Prošlu su godinu završili sa 1,2 milijuna eura prihoda, a dobit im je bila na razini 26.000 eura, ali razvojni potencijali su ogromni pa se očekuje da investitora u Include neće manjkati.