Carwiz je relativno mlada tvrtka, osnovana početkom 2017., no u kratkom vremenu uspjela se pozicionirati i proširiti po Hrvatskoj kao lider u pružanju usluga rent-a-cara. Za osnivača i direktora Krešimira Dobrilovića priča o uspjehu ipak nije bila iznenađenje. U branši je više od dvadeset godina i ovo je njegov treći startup, s jedinom razlikom da je sad i vlasnik. No to ne znači da nema više onog adrenalina kao na početku.
– Itekako ga ima zato što je ovo sad samo moja priča. Prijašnje iskustvo iz AMC-a, odnosno Fleeta i Oryxa, kapitalizirao sam i iskoristio u Carwizu. Većinu naših stranih agencijskih partnera, koji su zaduženi za velik dio rezervacija, poznajem više od 15 godina pa je meni i mom timu to olakšalo pozicioniranje Carwiza na domaćem i stranom tržištu.
Zahvaljujući tome, Carwiz okuplja velik broj respektabilnih poslovnih partnera, kao što je rentalcars.com, najveća svjetska web-stranica za rezervaciju vozila, ujedno naš najveći partner. Riječ je o agenciji u vlasništvu istog fonda kao i booking.com. S njima surađujem od 2006. kada su pokretali poslovanje, a ja radio u Budgetu.
Potkraj prošle godine dobili ste priznanje korisnika portala rentalcars.com kao najbolja tvrtka za rent-a-car u Hrvatskoj. – To nije došlo preko noći, sve je to dio naše strategije. Ne bavimo se samo iznajmljivanjem vozila, mi smo tvrtka za kreiranje iskustva. Mnogo ulažemo u ljude koji rade za nas, osiguravamo svojim zaposlenicima treninge unutar tvrtke, a ove smo godine surađivali i s Davorom Bilmanom koji educira naše ljude kako biti što bolji u prodaji. Dosadašnji prodajni rezultati u ovoj godini potvrđuju naša ulaganja i svakako su poticaj za dalje.
Koliko su te recenzije korisnika na brojnim platformama utjecale na poslovanje, na kraju ne samo vašeg biznisa? – Jako mnogo. Utjecale su na dostupnost tržišta rent-a-cara, na ulaganje u flote, u dodatnu opremu u vozilima. Sve se to danas ocjenjuje i teško je zamisliti da bi itko mogao biti konkurentan tko te trendove ne prati. Najveća je borba na tržištu za zadovoljstvo kupaca i njihove pozitivne recenzije. To će i dalje biti osnovna vodilja kvalitetnog odnosa s korisnicima, ne samo u našem poslu nego i u mnogim drugim branšama. Uz to, jako su važne pouzdanost i transparentnost, da nema skrivenih troškova, da su informacije točne i pristupačne, to se također ocjenjuje i na to posebno svraćamo pozornost.
Aktivno ste se uključili i u pričanje priče vezane uz odredišta, promičete našu turističku ponudu, uključujete se u različite manifestacije… Znači li to da danas nije biznis samo kupi i iznajmi automobil i tako unedogled? – Točno, mnogi koji danas u Hrvatskoj obavljaju taj posao obavljaju ga prema toj logici. Mi tako ne radimo i svoju filozofiju o odredištu nastojimo primijeniti ne samo u Hrvatskoj nego i na drugim tržištima na kojima smo prisutni franšizno. Moramo ljudima koji unajmljuju naša vozila ispričati priču kamo su došli, gdje se što nudi, što je najzanimljivije… Turisti ne dolaze više u Hrvatsku da bi samo ležali na plaži i upijali sunce, nego i da bi je istraživali.
Znamo da su vaši glavni korisnici tijekom sezone turisti, no što se događa nakon listopada? – Zamjetan je trend velikih promjena, nekada je sezona završavala 31. listopada i do proljeća smo živjeli od domaćih privatnih i korporativnih partnera. Sezona se posljednjih nekoliko godina produljila, nama je, primjerice, u prosincu buking jako dobar. I to nije priča vezana samo uz Advent u Zagrebu, nego je dobar i Split, mi smo i zimi tržišni lider. Konkurencija se fokusira na sezonu, ali pokušavamo proširiti priču na cijelu godinu, i to ne samo na turiste nego i na domaće klijente. Rent-a-car više nije nedostupan i ekskluzivan. Zašto bi, primjerice, netko iz Splita ili Istre uzimao zimske gume samo zbog jednog putovanja u Zagreb ili skijanja? Unajmi vozilo sa zimskim gumama i miran je. To ne znači da smo odustali od korporativnih partnera i tu jednako tako imamo dosta dobre rezultate. Zimi, doduše, smanjujemo flotu, ostajemo na oko 700 vozila.
Ukupan rast broja turista nije i pokazatelj rasta u poslovanju rent-a-cara. Kako se vi onda pripremate za sezonu? – Primarno smo se fokusirali na to koliko je novih aviolinija i koliko je povećana frekvencija određenih linija prema nekim odredištima u Hrvatskoj. To su naši primarni gosti. Ove je godine uspostavljena 81 nova linija prema Hrvatskoj, dio frekvencija je povećan, povećani su i sami zrakoplovi, pa mene na razini Carwiza nije strah za ovogodišnju sezonu.
Kakvi su poslovni rezultati bili u 2018., rekordnoj turističkoj sezoni, a kakvi su u prvih pet mjeseci ove godine? – Prošlogodišnje rezultate treba promatrati pod povećalom proširenja naše franšizne mreže prema stranim tržištima, ali i je prošla godina bila i naša prva u kojoj smo radili punih 12 mjeseci. Rezultati su bili očekivani. Imali smo 48 milijuna kuna neto prihoda, znam da je važnija dobit i koliko je toga ostalo, ali još smo u investicijskom ciklusu i dobit je nešto što očekujemo od ove godine i ubuduće. U prvih pet mjeseci ove godine rezultati su iznad očekivanja i zacrtanih planova. Ciljana dobit u ovoj godini bit će oko tri milijuna kuna, s otprilike 85 milijuna kuna neto prihoda.
Cijeli razgovor s osnivačem i direktorom Carwiza pročitajte u našem tiskanom ili digitalnom izdanju