Popularnost mobilnih uređaja, poput pametnih telefona i tableta, ponovo je pritisnula prodaju osobnih računala u razdoblju od srpnja do rujna, pokazali su podaci industrijskih udruženja.
Ukupno je u trećem tromjesečju širom svijeta isporučeno 68,9 milijuna PC-ja, što je 5,7 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, pokazuju preliminarne procjene savjetodavne tvrtke Gartner, objavljene u utorak.
U International Data Corporationu (IDC) procjenjuju da je isporučeno 68 milijuna osobnih računala, što je 3,9 posto manje nego u istom razdoblju lani.
Pad isporuka nastavljen je time osmo tromjesečje zaredom, što je najdulje razdoblje njihova smanjenja u povijesti te industrije, napominju u Gartneru.
"Na rezultate tržišta osobnih računala utjecala su dva temeljna faktora: produljeni rok upotrebe PC-ja zbog viška potrošačkih uređaja i slaba potražnja na tržištima u nastajanju", tumači glavna analitičarka Gartnera Mikako Kitagawa.
Kitagawa se pri tome poziva na Gartnerovo istraživanje o osobnoj upotrebi tehnologije, prema kojem većina potrošača posjeduje i koristi najmanje tri razne vrste računalnih uređaja, s osobnim računalom na dnu te liste.
Izazovi s kojima se suočavaju proizvođači PC-ja uključuju slabu potražnju učenika i studenata i kontinuirano slab opći interes potrošača, posebno na tržištima u nastajanju, napominju u Gartneru.
"Na tržištima u nastajanju osobna računala slabo su dostupna ali potrošači nisu ni zainteresirani za kupnju PC-ja", napominje Kitagawa.
"Kada su u pitanju zadaci koji se obavljaju računalnim uređajima, potrošači na tržištima u nastajanju koriste u prvom redu pametne telefone ili fablete i ne vide potrebe za PC-jima kao potrošači na zasićenim tržištima", dodaje ona.
Među pojedinim je proizvođačima kinesko Lenovo s 21 posto zadržalo poziciju vodećeg po tržišnom udjelu iako je Hewlett-Packard gotovo izjednačen, pokazuju podaci Gartnera i IDC-a.
Pritom je tržišni udio Lenova blago smanjen dok je onaj drugoplasiranog HP-a i trećeplasiranog Della povećan.
U IDC-u ističu da je kineska kompanija za dlaku uspjela obraniti vodeću poziciju - koju drži od 2013. - u prvom redu zbog slabog rasta na matičnom kineskom tržištu.