Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević poručio je da rok za novi sustav naplate usluge odvoza komunalnog otpada za sada ostaje 1. srpnja, a kako je sam rok ambiciozan, a javne nabave još traju, datum će se produljiti bude li za to potrebe.
- Sve je u procesu, za sada ostaje rok 1. 7., a ako će biti potrebno produžiti, onda ćemo to napraviti. Radimo najbrže što možemo - rekao je Tomašević na predstavljanju projekta Digitalizacija sustava sakupljanja komunalnog otpada u Zagrebu i projekta nadzemnih bokseva za prikupljanje otpada.
Projekt digitalizacije proveden je u sklopu novog načina prikupljanja komunalnog otpada, za sada su geolocirani svi spremnici i povezani su s korisnicima.
- Zatekli smo stanje gdje nismo imali podatke koliko imamo spremnika, gdje se nalaze. Sada imamo mapirano gdje se nalaze stotine tisuća spremnika - istaknuo je Tomašević.
Izrađena je i terenska aplikacija koja pomaže zaposlenicima Čistoće, a napravljeno je i mapiranje potencijalnih lokacija u strogom centru grada, gdje se planiraju izgraditi podzemni spremnici.
Tomašević je predstavio i izgled standardiziranih bokseva u kojima će otpad odlagati oni građani koji nemaju mogućnost držanja spremnika na vlastitoj parceli, no istaknuo da je cilj da ih ima što manje.
- Za sada imamo 4000 prijava suvlasnika zgrada, koji trebaju postavljanje tipiziranih bokseva - istaknuo je Tomašević podsjetivši da je jedan od preduvjeta za provođenje nove odluke, kojom se individualizira trošak za odvoz otpada, i nadzor nad vlastitim spremnicima.
Poručio je da javne nabave za standardizirane vrećice za miješani komunalni otpad, kao i za podzemne spremnike, još uvijek traju, pa se sveukupni trošak prilagodbe infrastrukture na novu odluku, još uvijek ne može procijeniti.
Tomašević je najavio i kako će Čistoća, od sljedećeg tjedna, povećati učestalost odvoza plastike, pa će se umjesto svaka dva tjedna, odvoziti svaki tjedan.
Voditelj podružnice Čistoća Davor Vić osvrnuo se na probleme u podružnici Čistoća te najavio zapošljavanje radnika.
- Imamo svakodnevne probleme u odvozu otpada na pojedinim lokacijama. Molimo naše korisnike i djelatnike za strpljenje - istaknuo je Vić.
Najavio je kako će Čistoća ići u nova zapošljavanja operativnih radnika, jer je proces utvrđivanja viška radnika u Holdingu gotov, a od 400 i više radnika koji su bili višak, samo ih je petero izrazilo želju da rade na terenu.
- Ići ćemo u dodatna zapošljavanja. Prvo, kako bi postojeći radnici mogli iskoristiti neiskorišten godišnji odmor ali i da zanovimo krv - istaknuo je Vić.