Neke od inovacija u službi građana – pametna rješenja u praksi predstavljena su u okviru Liderove konferencije Smart Cities 2018. – Pametnim rješenjima do održivog grada.
O Platformi za integralno upravljanje Smart Cities uslugama – inovacijama i interoperabilnost na EU stndardima govorio je Slavko Vidović, predsjednik Uprave Infodoma, izloživši kako se zahvaljujući rješenjima koja razvija njegova tvrtka mogu u svakom gradu integrirati veliki broj pojedinačnih tehnoloških rješenja.
>>>Smart Cities 2018: Karlovac se povezao s Poreznom upravom i uštedio pola milijuna kuna
Važnost informacija u digitalnom gradu bila je tema izlaganja Igora Cerinskog, voditelja projekta Smart Cities u Hrvatskom telekomu koji je ukazao na integrirana rješenja za pametne gradove koje razvija njegova tvrtka, poput punionica za električna vozila, samoodrživih spremnika otpada koji su povezani u softverski sustav s računalnim oblikom i rade na solarnu energiju i sustava pametnog parkinga koji omogućuje efikasniji promet u gradovima.
U prezentaciji o digitalnoj transformaciji grada Marko Ignjatović, pomoćnik direktora sektora financija i logistike tvrtke Libusoft govorio je o rješenjima koja je njegova tvrtka napravila za 79 gradova, 141 općinu i 10 županija. Predstavio je rješenja poput projekta eGrad, digitalni One stop shop te iČelnik i zaključio kako je u digitalnoj transformaciji gradova najvažnija optimizacija poslovanja, transparentnost, jednostavnost i učinovitost.
>>>FOTO: Sustav iČelnik već koristi pet hrvatskih gradova
U izlaganju Marwana Mounzera iz Philips Lightinga čuli smo da je njegova kompanija sustavima povezanog javnog osvjetljenja zastupljena u oko tisuću gradova diljem svijeta te da digitalizacija osvjetljenja omogućava bolju kontrolu osvjetljenja i potrošnje te doprinosi poboljšanju uvjeta života.
Nove projekte i usluge digitalizirane pošte na usluzi građanima predstavio je Luka Škacan direktor službe razvoja Hrvatske pošte, poput projekta digitalnog poštara, softvera koji upravlja voznim parkom, novog sortirnog centra u kojemu će poštu sortirati roboti te usluge pametna pošta kojom Hrvatska pošta za male i srednje poduzetnike odrađuje segmentaciju tržišta i ciljani marketing.