Damir Sabol je Digital Shaper 2018. godine, odlučio je žiri sastavljen od predsjednika uprava najvećih hrvatskih kompanija i drugih relevantnih stručnjaka.
Sabol je osnivač i izvršni direktor tvrtke Photomath i tvorac istoimene najpopularnije svjetske aplikacije za izračun matematičkih zadataka. Njegova je tvrtka ove godine privukla investiciju vrijednu šest milijuna dolara, iza koje stoje američki venture capital fondovi Goodwater Capital i Learn Capital. Tvrtka će novac potrošiti na daljnji razvoj aplikacije, odnosno na dodatno angažiranje profesora matematike koji će im pomoći u rješavanju zadataka i povećavanju baze mogućnosti aplikacije, piše PC Chip.
- Svojim primjerom pokazujemo kako jedan mali tim može korištenjem najnovijih digitalnih tehnologija kreirati globalno relavantan proizvod te mi je izuzetno drago da je to prepoznato i kroz ovu nagradu, komentirao je Sabol novo priznanje.
Digital Shaper godine je osoba ili kompanija koja je svojim radom najviše doprinijela digitalnom napretku Hrvatske. Prošle godine je to bio Infobip iz Vodnjana, a o ovogodišnjem dobitniku odlučio je žiri u istom sastavu: Davor Tomašković, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma i predsjednik žirija, Henning Tewes, predsjednik Uprave RTL -a, predsjednik Uprave Valamar Riviere Željko Kukurin, ravnateljica Ekonomskog instituta u Zagrebu Maruška Vizek, Mladen Fruk, partner u McKinsey & Company i Nikola Vrdoljak, partner u agenciji 404.
>>>Damir Sabol pokreće tvrtku Računi.hr d.o.o
Iako nije proglašen najboljim startupom u Europi, PhotoMath je već u prvom danu privukao je 110 tisuća korisnika. Mjesec dana kasnije je imao 8,5 milijuna korisnika, a danas je prešla 100 milijuna korisnika.
Sobolov PhotoMath razvijen je u tvrtki Microblink, da bi se 2016. izdvojio u zasebnu tvrtku.
- Ostali proizvodi se promoviraju unutar Microblink brenda, koji se pod ovim imenom pojavio u ljeto 2015. dok smo se prije zvali PhotoPay, a ovisno o tržištu i segmentu naglasak se stavlja na različite proizvode, izjavila je Nina Šuljak, voditeljica marketinga Microblinka za Poslovni.hr.
PhotoPay, softver za skeniranje uplatnica u mobilnim aplikacijama, tvrtka je zadržala kao brend, jer je među klijentima u Hrvatskoj i Europi ostao najpopularniji proizvod u bankarskom sektoru.
Inače, Damir Sabol bio je gost i Liderove konferencije Crni labud.
Duhanska industrija postala je pokretač promjena
Primjena novih tehnologija unosi nemir u globalno gospodarstvo i niti jedna industrija nije imuna na promjene, čak ni one tradicionalne kao što je duhanska industrija. Ipak, specifičnost duhanske industrije je što nije čekala tehnološke disruptore koji bi nametnuli nove poslovne modele, već se industrija disruptira iznutra, rekao je John Brady, član Uprave BAT Adria na konferenciji Digital Shapers u Zagrebu.
[caption id="attachment_369340" align="aligncenter" width="750"] John Brady.Photo: Luka Stanzl/PIXSELL[/caption]
Brady je bio govornik na panelu ”We need to change” zajedno sa Joškom Mrndžeom, direktorom Googlea za jadransku regiju i Sonjom Popović, direktoricom SAP-a.
Nosioci promjena u duhanskoj industriji su proizvodi nove generacije koji donose nove pogodnosti potrošačima. Industrija se postupno odmiče od klasičnih cigareta, ali na potrošačima je da donesu konačnu odluku kako će proizvodi izgledati u budućnosti, izjavio je Brady.
Ubrzane promjene na tržištu potiču kompanije na suradnju, kao što BAT već godinama surađuje s proizvođačem poslovnog softvera SAP-om, a Brady vidi i mogućnosti suradnje s Googleom kada proizvodi poput BAT-ovog uređaja za zagrijavanje duhana glo postanu pametni uređaji putem kojih se potrošači mogu povezivati i razmjenjivati iskustva.
[caption id="attachment_369341" align="aligncenter" width="750"] konferecija Digital Shapers. Panel We need to change. John Brady, Josko Mrndze, Sonja Popovic, Nino Stambuk.Photo: Luka Stanzl/PIXSELL[/caption]
Joško Mrndže, direktor Googlea za jadransku regiju, smatra da je poslovna transformacija neizbježna, stoga je treba prgrliti, a najboljom metodom smatra napredovanje kroz stalno pokušavanje, pri čemu je važno stvoriti okruženje u kojem je prihvatljivo i pogriješiti.
Po mišljenju Sonje Popović, direktorice SAP-a za Hrvatsku, kompanije se najbolje transformiraju istovremeno prateći promjene u vlastitom poslovanju i tražeći sasvim nove prilike kroz suradnju sa startup zajednicom i sveučilištima.
Kada kompanija uoči potrebu za promjenom poslovanja, to znači da je vjerojatno prekasno, stoga je potrebno proaktivno tražiti transformaciju u vlastitoj kategoriji, smatra John Brady.
[caption id="attachment_369342" align="aligncenter" width="750"] konferecija Digital Shapers. Panel We need to change.Photo: Luka Stanzl/PIXSELL[/caption]
To je izazov u velikim kompanijama poput BAT-a, zato što treba promijeniti ustaljenu korporativnu kulturu. Takva promjena može se postići dovođenjem novih ljudi, ali i promjenom mentalnog sklopa postojećih zaposlenika. Brady je naglasio da se potrebna znanja i vještine dramatično mijenjaju, primjerice BAT ranije nije ni slutio da će mu konkurenti postati kompanije poput primjerice Samsunga.
Sudionici panela su se složili da je zbog brzine promjena nužno uvoditi nova znanja i kompetencije kroz javno školstvo.