Da su trgovinu odjećom preuzeli stranci, nije neka novost, ali da su toliko prešišali domaće, kojih je još deset puta više na tržištu, zvuči kao izgledno nepovratan trend.
Zara je lani ostvarila prihode od 577 milijuna kuna i u svojih deset trgovina u Hrvatskoj ostvarila veći promet od svih trgovina u vlasništvu top deset hrvatskih tvrtki koje su ostvarile 514 milijuna kuna. Usporedbe radi, Monila, tvrtka koja zastupa brend Galileo, lani je ostvarila prihod od 125 milijuna kuna i jedini je domaći trgovac odjećom s prihodom većim od 100 milijuna kuna.
>>>Inditex, vlasnik Zare, seli prodaju na internet
Španjolska Zara na hrvatsko je tržište ušla prije jedanaest godina i lani je tu prvi put pretekla svojega najvećeg suparnika, švedski H&M, koji je u Hrvatskoj svoje najbolje rezultate ostvario još 2013., samo tri godine od dolaska. U toj je godini na ovom tržištu ostvario prihod od 562 milijuna kuna, nakon čega mu je počeo padati do lanjskih 513 milijuna kuna. Španjolci su za to vrijeme, naprotiv, nezaustavljivo rasli.
Opširniju analizu hrvatskog tržišta odjećom pročitajte u članku Trgovci odjećom: Zara nezaustavljivo raste, H&M u silaznom trendu u novom broju tiskanog ili digitalnog Lidera.