Trgovinski rat zakočit će potražnju za uslugama kontejnerskog prijevoza u idućim godinama, upozorio je u srijedu logistički div A.P. Moller-Maeresk.
Maersk je najveća kompanija za kontejnerski prijevoz u svijetu s flotom od oko 750 brodova. Danas su upozorili da bi se zbog trgovinskih napetosti globalna trgovina koja se odvija kontejnerskim prijevozom u 2019. i 2020. godini mogla smanjiti za 0,5 do dva posto.
>>>Pale vozarine u globalnom kontejnerskom prijevozu
Trenutno američki uvoznici gomilaju zalihe kineskih proizvoda, u očekivanju novih američkih carina na kineske proizvode, tumače u Maersku.
Maerskovi podaci navode na zaključak da je američki uvoz iz Kine u trećem tromjesečju porastao pet do 10 posto na godišnjoj razini budući da kompanije poput Walmarta i Home Depota gomilaju zalihe kako bi izbjegle nove uvozne carine, istaknuo je izvršni direktor Soren Skou.
"Ironično je da je SAD počeo još više uvoziti iz Kine nakon što je (američki predsjednik Donald) Trump zaoštrio retoriku", kazao je Skou novinarima.
Paralelno je kineski uvoz iz SAD-a u trećem tromjesečju smanjen za 25 do 30 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, pokazuju Maerskovi podaci o transportu.
>>>Kibernetički napad Moller-Maersk pretvorio u ‘gubitaša‘
"Kompanije u kontejnerskom prijevozu definitivno će platiti cijenu" trgovinskih napetosti, zaključuje čelnik Maerska.