Greenwashing (manipulativni zeleni marketing) postaje sve važnija poslovna tema i značajan element u zakonskoj regulativi o nepoštenoj poslovnoj praksi. Kako se klimi pridaje sve više pažnje tako rastu i ekološke tvrdnje tvrtki i kompanija koje u najmanju ruku budu upitne.
Banke i tvrtke za financijske usluge izdvajale su se učestalom objavom netočnih informacija o ekološki odgovornom poslovanju unatrag godinu dana, posebno u Europi, pokazalo je izvješće tvrtke RepRisk.
Prema istom izvješću, broj takvih slučajeva od strane banaka i tvrtki za financijske usluge diljem svijeta porastao je za 70 posto u posljednjih 12 mjeseci.
Europske financijske institucije odgovorne su za većinu slučajeva, a značajan dio ‘ušminkanih‘ podataka uključivao je tvrdnje o fosilnim gorivima.
Tvrtka RepRisk zabilježila je 148 slučaj iz industrije bankarskih i financijskih usluga na globalnoj razini u 12 mjeseci do kraja rujna 2023., u odnosu na 86 tijekom prethodnih 12 mjeseci.
Od 148 slučajeva, 106 su bile od strane europskih financijskih institucija. To znači da su mnoge organizacije davale obmanjujuće tvrdnje o održivosti ulagačima ili potrošačima, obično kako bi poboljšala svoju reputaciju i poslovne rezultate, piše u izvješću.
Regulatori Europske unije rekli su u lipnju da su banke, osiguravatelji i investicijske tvrtke diljem EU ulagačima iznijele ‘zavaravajuće tvrdnje‘ o svojoj održivosti.
Industrija bankarskih i financijskih usluga druga je nakon industrije nafte i plina po broju incidenata greenwashinga, objavio je RepRisk u izvješću u kojem dodaju kako je greenwashing globalno u velikom porastu.
Jedan od svakih četiri incidenta rizika ESG-a povezanih s klimom bio je povezan s greenwashingom, što je povećanje u odnosu na jedan od pet prošle godine, navodi se, dok je također otkriveno da je jedna od tri tvrtke povezane s greenwashingom također bila upletena u takozvano ‘društveno pranje‘.
‘Društveno pranje‘ je pak kada se tvrtke predstavljaju ‘zamagljivanjem temeljnog društvenog problema‘ - poput kršenja ljudskih prava kako bi zaštitile svoj ugled i financijski učinak.
Obmanjujuća komunikacija oko ekoloških i društvenih tema ne samo da sprječava napredak prema zajedničkim ciljevima, već narušava povjerenje potrošača i investitora – zaključak je je RepRiska u izvješću.