Obiteljska tvrtka Biovitalis već 26 godina bavi se proizvodnjom farmaceutskih i kozmetičkih proizvoda te dodataka prehrani. Sve je krenulo kada je Đurđica Zagorec 1996. godine otvorila malu tvrtku u Turčinu pokraj Varaždina te ostvarila svoju želju da znanja o ljekovitom bilju pretoči u stvaranje proizvoda za zdravlje i ljepotu. U međuvremenu, njezina je kći Ivana Zagorec Kolednjak magistrirala farmaciju te preuzela obiteljsku tvrtku koja iz godine u godinu raste. Biovitalis je u 2019.godini uspješno realizirao investiciju u rekonstrukciju i dogradnju svoje upravno-proizvodne zgrade. Tim je 5,8 milijuna kuna vrijednim projektom, koji su s 2,6 milijuna kuna sufinancirali HAMAG-BICRO i Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, povećani proizvodni i skladišni kapaciteti, a otvorena su i nova radna mjesta. Budući da je tijekom Liderovog posjeta Varaždinskoj županiji Zagorec Kolednjak također bila na službenom putu, nismo se uspjele fizički sastati, stoga smo je zamolili da nam odgovori na nekoliko pitanja mailom.
Kakve ste rezultate ostvarili prošle godine?
- Prošla je godina prema ostvarenim rezultatima nadmašila pandemijsku 2020. u kojoj je zbog vanjskog šoka izazvanog pandemijom korona virusom značajno porasla prodaja proizvoda iz kategorije jačanja imuniteta i dezinfekcijskih sredstava te je ostvaren značajan rast prihoda. U 2021. godini bilježimo dvoznamenkasti rast poslovnih prihoda posto uz jačanje pozicije na domaćem tržištu kroz jačanje brenda BIOVITALIS i uz zadržavanje udjela izvoza od 11 posto ukupnih poslovnih prihoda.
Kakva su očekivanja za 2022.?
- Ova poslovna godina je puna neizvjesnosti. S jedne strane očekujemo smirivanje pandemije i ukidanje pandemijskih uvjeta poslovanja, ali s druge strane ne vidimo normalizaciju u cijenama i rokovima isporuke u lancima opskrbe, zabrinjavaju nas inflatorni pritisci zbog kojih su realni dohotci potrošača manji što će se u konačnici preliti i na potrošnju u pojedinim segmetima roba i usluga. Ukratko, i 2022. godina donosi svoje izazove s kojima ćemo se morati uhvatiti u koštac.
Koji su vam najveći izazovi u poslovanju?
- Značajan porast cijena ulaznih sirovina i ambalaže, defekture određenih sirovina te iznimno dugi rokovi isporuke od nas iziskuju potpunu promjenu u strategiji nabave što podrazumijeva i angažman svih slobodnih novčanih sredstava da se ta nabava i financira. Najavljeni rast energenata i realizirana dva kruga povećanja plaća naših zaposlenika dodatno stvaraju pritisak na troškove. S druge strane, događanja u Ukrajini pokazuju koliko je svjetsko gospodarstvo povezano i krhko na ovakve vanjske šokove i zbog te činjenice očekujemo daljnje pogoršanje stanja u opskrbi. Zbog vidljivih inflatornih pritisaka s kojima se suočavaju, naši potrošači postaju realno siromašniji i neki će sigurno odgoditi svoju potrošnju ili istu smanjiti što će također dovesti do posljedica na prihodovnoj strani. U ovoj godini je ključno zadržati povjerenje dobavljača, ključnih kupaca (B2B) i potrošača (B2C) i to će biti i naš glavni zadatak u ovoj vrlo neizvjesnoj poslovnoj godini.
Koliko imate zaposlenih, je li teško do radne snage?
- Imamo 15 zaposlenih. Nedavno smo proveli natječaj za radno mjesto administratora i dobili smo preko 70 molbi. Toliki interes je i nas ugodno iznenadio, što govori da su nas prepoznali kao poželjnog poslodavca u lokalnoj sredini, bez obzira što spadamo u kategoriju malih poduzetnika. Zadovoljstvo naših zaposlenika nam je iznimno važno, a u prilog tome govori i činjenica da imamo iznimno malu fluktuaciju zaposlenika. Zaista se trudimo zadržati taj obiteljski duh i povezanost.
Koji su najveći projekti na kojima trenutno radite?
- Biovitalis ima značajno iskustvo u uspješnoj provedbi EU projekata te smo, s obzirom na financijsku omotnicu i NPOO, krenuli s pripremom projekata koje planiramo kandidirati na natječaje, kada budu objavljeni. U tijeku je projektiranje novog skladišnog prostora sa solarnom elektranom na krovu, nabavka novih strojeva koji će nam omogućiti plasman novih, inovativnih proizvoda na tržište. Ideja ne nedostaje, samo da natječaji krenu. Mi smo spremni.
Što imate u planu za budućnost?
- Naš strateški cilj je da BIOVITALIS postane regionalno prepoznatljiv brend čiji proizvodi doprinose zdravlju i ljepoti naših potrošača, koristeći pritom prirodne sirovine uz ekološki održivo poslovanje. Sva naša nastojanja su usmjerena prema ostvarenju tog cilja. Osim planiranih ulaganja u novu infrastrukturu i digitalnu i zelenu tranziciju, razvijamo nove proizvode za zdravlje potrošača s vrlo inovativnim načinom primjene. Kontinuiramo radimo na osvajanju novih inozemnih tržišta jer smo svjesni da imamo kvalitetne proizvode s pričom koji su vrlo traženi. Kod planiranja prihoda bitan nam je kvalitetan i održiv rast jer nam samo to može osigurati stabilnost poslovanja.