Njemačke industrijske narudžbe i maloprodaja neočekivano su pale u studenom, ponovno potaknuvši strah od recesije nakon što je najveće gospodarstvo eurozone jedva poraslo u trećem tromjesečju. Industrijske narudžbe pale su 5,4 posto u odnosu na prethodni mjesec na sezonski i kalendarski prilagođenoj osnovi, objavio je u srijedu savezni ured za statistiku u Njemačkoj. Analitičari koje je anketirao Reuters nisu predviđali promjene.
Carsten Brzeski, globalni voditelj makro sektora u ING-u, rekao je da slabe knjige narudžbi i još uvijek visoke zalihe ne slute dobro za industrijsku proizvodnju u nadolazećim mjesecima.
- Podaci o novim njemačkim narudžbama i prodaji na malo potvrđuju naše mišljenje o laganoj zimskoj recesiji u Njemačkoj - dodao je.
Listopadske pozamašne narudžbe transportne opreme velikih razmjera nisu se ponovile u studenom, pri čemu su nove narudžbe u sektoru pale za 58,4 posto u studenom. Isključujući velike narudžbe kao što su vlakovi, brodovi i zrakoplovi, narudžbe su bile 0,2 posto veće nego prethodni mjesec, objavio je statistički ured.
Mjesečni porast domaćih narudžbi od 3,8 posto nije uspio u potpunosti nadoknaditi pad inozemnih narudžbi od 10,8 posto, pri čemu su nove narudžbe iz eurozone pale za 3,8 posto, a iz ostalih regija za 14,8 posto.
Ekonomist Commerzbanka Vincent Stamer rekao je da oporavak njemačke proizvodnje ‘još nije na vidiku‘.
U manje nestabilnoj tromjesečnoj usporedbi, dolazne narudžbe između rujna i studenog bile su 1,7 posto veće nego u prethodna tri mjeseca.
Maloprodaja je pala za 0,6 posto u realnim vrijednostima u usporedbi s prethodnim mjesecom, izvijestio je savezni ured za statistiku, nadmašivši očekivanja o porastu od predbožićnih promocija poput Crnog petka i Cyber ponedjeljka.
- Osim ako božićna kupovina ne donese pozitivno iznenađenje, osobna potrošnja će pasti (u prosincu), a tekuća politička i politička neizvjesnost u kombinaciji s ponovnim ubrzanjem inflacije čine bilo kakav značajan oporavak potrošnje malo vjerojatnim - rekao je Brzeski.
Prema godišnjoj procjeni statističkog ureda, njemački sektor maloprodaje ostvario je 1,3 posto više realne prodaje u 2024. nego u 2023., unatoč slabostima u prvoj polovici godine.
Očekuje se da će stvarna prodaja u 2024. biti 2,6 posto iznad razine prije pandemije 2019., priopćio je ured.