Komentari
StoryEditor

Edis Felić: Razmislimo što potičemo pljujući inspektore koji rade svoj posao

17. Kolovoz 2020.
Žmirenjem na slučajeve kao što je bespravno zauzimanje dijela pomorskog dobra na Hvaru potičemo razvoj kulture nepoštovanja propisa. Takav način ponašanja možemo smanjiti na najmanju moguću mjeru samo odlučnim akcijama inspektora

Poznati restoran na Hvaru pohodila je inspekcije Uprave sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, koja je utvrdila da je dio terase za koji nije bila dodijeljena koncesija bio na pomorskom dobru pa je taj dio terase zatvoren. U sličnim slučajevima često mi zasmetaju pojedinci koji bez imalo razmišljanja i proučavanja konkretnog događaja odmah pljuju po inspektorima. Tako je jedan na stranici udruge Glas poduzetnika na Facebooku napisao sljedeće: 'Naše inspekcije i redarstvenici su sami uhljebi koji rade protiv obrta' jer, piše on, u takvim objektima oduvijek rade obitelji koje od toga žive. Pritom je uhljebe (te inspektore) nazvao uvredljivim imenom koje nije primjereno prenijeti poručujući im da plaću treba zaraditi, kao i 'besplatni godišnji', mada nije jasno što je mislio time da treba zaraditi besplatni godišnji.

Nema opravdanja

Naravno, komentator je bio i pod dojmom teksta objavljenog na jednom portalu koji je naveo da je restoran sasvim zatvoren, što je kasnije demantirano, a vjerojatno i pod dojmom višegodišnje propagande kojom se tvrdi da su u državnim strukturama sami uhljebi, što mi nikad nije bilo prihvatljivo razmišljanje.

Istina, mnogo ih je tako zaposleno, sigurno više od europskog prosjeka i razumijem komentatorovu ogorčenost, ali u ovom slučaju jednostavno nije u pravu. U konkretnom slučaju inspekcija je utvrdila (kako piše Index.hr koji je preciznije naveo da nije riječ o zatvaranju restorana) da je vlasnik 'postavio više drvenih objekata koji u naravi predstavljaju kompleks od pet drvenih nadstrešnica sa zaštitom od sunca namijenjenih usluživanju hrane i pića gostima navedenoga ugostiteljskog objekta te da je djelomično betonirao dijelove pomorskog dobra u svrhu postavljanja ugostiteljske opreme i obavljanja ugostiteljske djelatnosti, a prethodno nije ishodio koncesiju za gospodarsko korištenje pomorskog dobra'.

Zbog toga je inspekcija zabranila korištenje tog dijela terase, a Vijeću za prekršaje Lučke kapetanije Split podnesen je optužni prijedlog protiv vlasnika. Dakle, vlasnik je protupravno izveo i manje građevinske radove i tu radnju ne možemo nikako opravdati, pa čak i ako razumijemo da je trenutačna situacija s koronavirusom za poduzetnike u turizmu teška. Prema toj logici, moramo zažmiriti na svako kršenje propisa da bi netko mogao zaraditi kruh. Zato i jeste važna ova odluka inspektora jer žmirenjem na takve pojave samo potičemo razvoj kulture nepoštovanja propisa, koja je u našoj zemlji ionako na dosta visokom stupnju. Upravo suprotno, samo ovakvim akcijama inspektora takav način ponašanja možemo smanjiti na najmanju moguću mjeru, ako ga već ne možemo iskorijeniti.

Pohvale za inspekciju

Zato me oduševio komentar drugoga komentatora na istoj stranici Glasa poduzetnika, koji je napisao da su inspektori dobro odradili svoj posao i da tako trebaju raditi svi, na jednak način prema svima. Dakle, bez obzira na to što je, kažu, riječ o najboljem restoranu na Hvaru i među najboljim u Hrvatskoj, ne smije mu se progledati kroz prste na kršenje propisa, dok ih drugi poštuju.

Taj drugi komentator kaže: 'Ovaj put inspektori su ispravno postupili i još im može (vlasnik, op.a.) biti zahvalan jer su mu dopustili da radi u dijelu za koji ima dozvolu, a mogli su i drugačije. E pa sad, umjesto zahvalnosti, drvlje i kamenje po njima, bez osnove. Zato što su napokon odradili svoj posao za koji su plaćeni.' Osim toga, rekao je jednu istinu. Naime, kako sam napisao, dio naših građana odmah krene drvljem i kamenjem po inspektorima nazivajući ih i uhljebima, ali kada nekritički stanu na stranu onoga tko je zaista pogriješio, ti se građani (ne)svjesno zauzimaju (kako i veli potonji komentator) da za pojedince vrijede drugačija pravila, a istodobno se ljutimo ako država ne funkcionira. Zato u ovom slučaju sve pohvale za inspekciju Uprave sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a poznatom restoranu s Hvara želim da i dalje uspješno posluje i nadam se da je za nj ovo tek jedna lošija epizoda koju ćemo brzo zaboraviti.

POST SCRIPTUM

Iako sam u ovoj kolumni dosad mnogo puta pisao i o glupostima koje rade u državnim službama, također sam mnogo puta napisao da nije dobro generalizirati i da i među tim ljudima koje plaćamo mi porezni obveznici ima onih koji savjesno, ažurno i dobro rade svoj posao. Neka priča tko što hoće, međutim, i iz osobnog iskustva mogu tvrditi da je tako, iako sam zaista nekad znao naletjeti i na one koje si morao ganjati po hodnicima da nešto riješe.

25. studeni 2024 05:03