Konferencije i edukacije
StoryEditor

Digitalni marketing – koji trendovi će obilježiti 2024.?

31. Siječanj 2024.
Mato Rajić i Marijan Palić

Iz godine u godinu, nekad više, a nekad manje uspješno, čitava digital marketing zajednica odgovara na pitanja što nas čeka u sljedećem razdoblju ove vrlo dinamične marketinške grane. Odgovor za 2024. je da se po pitanju promjena ništa na mijenja, odnosno da će se trendovi i ove godine itekako mijenjati i(li) modelirati.

Okretanje mikroinfluencerima

Korištenje mikroinfluencera nije novost u marketingu, ali bi 2024. svakako mogla pojačati njihovu poziciju kao marketinškog kanala.  Talijanska influencerica Chiara Ferragni uhvaćena je u laži nakon što je tvrdila kako će prodaja ‘dizajnerske‘ ružičaste božićne torte pomoći u financiranju dječje bolnice u Torinu.  Talijanska agencija za komunikacije kaznila je Ferragni s više od milijun eura, a uskoro su najavili i kako će rad svih influencera biti stavljen pod nadzor.

Već ranije su iz Europske komisije najavili pojačani nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima utjecajnih osoba. Ukratko, to će vjerojatno značiti kako bi u budućnosti svaka osoba prema nekom kriteriju (u Italiji je to više od milijun pratitelja, dok bi za Hrvatsku taj kriterij ipak bio puno manji) trebala istaknuti svaki sponzorirani sadržaj, odnosno slijediti aktualne zakone i pravila oglašavanja.

Svakako pozdravljamo uvođenje reda u oglašavanju i reguliranje jer nepošteno je da za kanale utjecajnih osoba ne vrijede pravila kao i za npr. medije. Ista stvar je i s mikroinfulencerima, ali u dogledno vrijeme teško će se regulirati profil svake osobe.

Poznato je da su mikroinfluenceri povoljniji, više im vjeruje zajednica, a multiplikacijski doseg ponekad i dvostruko veći u odnosu na klasične poznate utjecajne osobe  Marketinška industrija se već sad, a izgledno je da će i sve više u budućnosti koristiti ‘oglasima nevine‘ profile osobe od npr. tisuću pratitelja koja dobije na poklon haljinu i pohvali se prijateljicama.  

Umjetna inteligencija će rezultirati -  originalnijim sadržajima

‘Sadržaj je kralj‘ rečenica je koja već deset godina vrišti sa slajdova svake marketinške konferencije. Tu se ništa nije promijenilo, ali promijenila se količina i dostupnost sadržaja. Umjetna inteligencija koju predvodi ChatGPT dala je mogućnost svima da brzo i jednostavno kreiraju sadržaj. I što ćemo sad kad svi imaju kralja?

image

Mato Rajić

foto

Odgovor je jednostavan, posegnuti za originalnim i autentičnim sadržajem koji je barem za sad još uvijek van dosega AI. Za sadržaj će se trebati potruditi, a dominirat će i dalje video format. Osim ako ne radite poput Lidera vrlo zanimljiv podcast za dobar sadržaj morat ćete se maknuti iz uredske fotelje.

Lani je trend bilo baš korištenje umjetne inteligencije, a u 2024. su već prilagodbe prednostima i posljedicama AI-a. Nešto što je vrlo dobro funkcioniralo jučer, danas više ne funkcionira. Upravo se zbog toga o digitalnome marketingu treba stalno educirati. Mi vam nudimo edukaciju ‘Marketing u praksi‘ koja će vas u samo tri dana osposobiti za konkretnu primjenu od izbora marketinške strategije i planiranja do mjerenja i evaluacije kampanja za potrebe vaše tvrtke.

Prijavite se za sudjelovanje na vrijeme jer broj mjesta je ograničen. Više detalja o programu i kotizacijama možete pronaći OVDJE.

24. travanj 2024 05:21