Konferencijske vijesti
StoryEditor

Bauer: Jedan posto stručnjaka zna kvalitetno komunicirati

05. Studeni 2015.
Piše:
Miro Soldić

[gallery columns="5" ids="226515,226516,226517,226518,226519"]

U nastavku konferencije o kontrolingu Matthias von Daacke, direktor kontrolinga u Blanco GmbH je na početku svog izlaganja predstavio tu njemačku tvrtku koja proizvodi kuhinjsku opremu, ima prihode preko 300 milijuna eura godišnje i zapošljava 1350 radnika, a onda se osvrnuo na ulogu kontrolinga u planiranju prodaje.

- Recept za uspješnu suradnju kontrolera s prodajnim osobljem nije ništa drugačiji od recepta za suradnju s bilo kojim drugim kolegama unutar tvrtke, najvažnije je slušanje drugih i otkrivanje njihovih potreba – kazao je von Daacke, a onda detaljno pretresao strategiju tvrtke pri planiranju globalnih tržišnih strategija.

Pojasnio je kako kontroleri sjede na sastancima s upravom i surađuju na izradi višegodišnjih poslovnih planova jer jedino tako mogu dobiti dubinski uvid koji im je potreban za kvalitetno obavljanje posla, a dotaknuo se i kontrolerske prakse na globalnim tržištima na kojima Blanco posluje.

Damjan Sinković, voditelj kontrolinga DOK-ING-a, je svojim izlaganjem pod naslovom ‘Razvoj kontrolerskog iskaza uspjeha u razvojno-proizvodnom poduzeću‘ predstavio proces implementacije novih obrazaca u toj tvrtci. Obrazložio je kako su 2012. počeli s restrukturiranjem donošenjem prve formalne strategije poduzeća i uspostavom nove organizacijske strukture. Na to ih je potaknula FAR (Federal Acquisition Regulation)regulativa, američki pandan hrvatskoj javnoj nabavi, samo puno učinkovitiji i smisleniji dokument. Kako bi odgovorili na njegove uvjete morali su, između ostalog, uvesti kontroling u poslovanje, odnosno uspostaviti troškovno računovodstvo i temeljni izvještajni sustav. Uspješno su prošli FAR reviziju 2014., a Sinković je kao najvažniju stavku naveo uspostavu kontrolinga kao partnera na svim razinama.

Rezimirao je da su u 2,5 godine izgradili sustav kontrolinga od nule, s naglaskom na partnerstvo i holistički pristup.

- Rekao bih da je kontroling kod nas jak po širini procesa koje pokrivamo, ali čeka nas još dosta posla u poboljšanju operativne izvrsnosti. U budućnosti nas čeka daljnje poboljšanje sustava izvještavanja i jačanje projektnog kontrolinga – zaključio je Sinković.

‘Komunikacija – ključ uspješnog kontrolinga‘ naslov je radionice koju je vodila Gordana Bauer iz Integra znanja. Analizirala je banalnost svakodnevne komunikacije čiju važnost za funkcioniranje društvo često ne doživljavamo.

- Ni u poslu ne ide bez komunikacije, a njen cilj je da zajedno i konstruktivno obavljamo neke poslove. Što ste na višoj poziciji u tvrtci, to su vaše komunikacijske vještine važnije – kazala je, apostrofirajući šokantne rezultate istraživanja koji pokazuju da tek jedan posto stručnjaka zna kvalitetno komunicirati.

Kontrolerima je preporučila da im poruka bude jednostavna i izravna, bez opterećivanja slušatelja nepotrebnim i nevažnim detaljima. Također je preporučila izbjegavanje negacija jer one sugovornika tjeraju u defanzivu, dok afirmativni pristup motivira. Izlaganje je zaključila isticanjem tzv. 3R formule: recite što ćete reći, potom to doslovno i recite, a za kraj ponovite što ste rekli.

Andrej Lapajne, kreator BI sustava za podršku IBCS iz slovenske tvrtke Zebra.BI, govorio je o najboljoj praksi u projektiranju poslovnih izvještaja.

- Velika je razlika u kojem obliku, odnosno formi prikazujemo budžetske podatke, ako ih dobro vizualiziramo i strukturiramo, olakšavamo posao upravi – pojasnio je Lapajne, istaknuvši kako je u svijetu je puno stvari standardizirano, poput prometnih znakova ili notnih zapisa, te da sličnom treba težiti i u biznisu.

- Upravo takav intuitivan i uniformiran sustav za kontroling je IBCS, on prvi put u povijesti nudi standardizaciju u poslovnom svijetu, otvoren je i svima dostupan, a već su ga prihvatile sve veće kompanije u Europi – kazao je Lapajne, zaključivši izlaganje citatom Rolfa Hicherta koji je rekao ‘ako glazbenici mogu vizualizirati simfoniju pomoću partiture, onda bi poslovnjaci morali pronaći način da standardiziraju mjesečna izvješća o prodaji‘.

28. svibanj 2022 14:45