Ukratko
StoryEditor

COCA-COLA HBC - Prilagoditi se znači pobijediti

16. Travanj 2021.
Zoran Bogdanović
Piše: Zoran Bogdanović

Posljednjih nekoliko godina Coca-Cola HBC je ulagala sredstva u izgradnju ključnih snaga poslovanja: brz način razmišljanja, najjaču, najraznolikiju i najprilagodljiviju ponudu proizvoda, partnerstvo s kupcima i zajednicom, digitalnu i tehničku infrastrukturu te otpornost opskrbnog lanca. Upravo to je osiguralo da pobijedimo pandemijsku 2020.

Početkom svake godine dugo i iscrpno analiziramo prethodnu godinu i pokušavamo shvatiti koju su elementi bili ključni za naše dionike i za našu učinkovitost. Ove je godine ta procjena bila nešto složenija zbog pandemije. Već na samom početku tog procesa dojmio me se način na koji su se naši zaposlenici i naša tvrtka prilagodili: brzo, s mnogo pažnje za sve dionike i s nevjerojatnom usredotočenošću na naše prioritete. Vjerujem da je upravo to srž naše sposobnosti da pobijedimo u posljednjih 12 mjeseci. Postalo mi je jasno da će, kako potrošači i kupci budu zahtijevali više, pobijediti upravo oni koji se uspiju najbrže i najpametnije prilagoditi.

Svjetski ekonomski forum nedavno je među vještinama koje će biti potrebne u sljedećih pet godina istaknuo kritičko razmišljanje i rješavanje problema. Njih treba dopuniti samoupravljanjem, aktivnim učenjem, otpornošću i agilnošću. Posebno sam ponosan na načine na koje je svaki dio našega poslovanja pokazao te vještine u posljednjih 12 mjeseci.

Doprinos svakog od nas

Što više o tome razmišljam, to više shvaćam koliko smo napredovali u izgradnji te operativne agilnosti u našoj kulturi u posljednjih nekoliko godina te mi je sve jasnije da katkad stvari uzimamo zdravo za gotovo. Ova je kriza potvrdila da je doprinos svakog pojedinca, bez obzira na razinu ili razred radnog mjesta, važan i jedinstveno dragocjen. Doprinos i reakcije svakog pojedinca određuju naš kolektivni uspjeh. Upravo su ta agilnost i prilagodljivost imali presudnu ulogu u našoj učinkovitosti u godini s više izazova nego ikad prije.

Takav organizacijski pomak ne događa se slučajno. Posljednjih nekoliko godina svjesno smo uložili sredstva u izgradnju ključnih snaga svojeg poslovanja koje će ubrzati prilagodbu: brz način razmišljanja, najjaču, najraznolikiju i najprilagodljiviju ponudu proizvoda (portfelj) u industriji, istinsko partnerstvo s kupcima i zajednicom, digitalnu i tehničku infrastrukturu te otpornost opskrbnog lanca. Svi su ti elementi imali ulogu u našoj sposobnosti prilagodbe i pobjede u 2020. Veliki nam je razlog za ponos to što nismo izgubili nijedan dan proizvodnje u punionicama, što smo svojim kupcima nastavili pružati usluge i što smo podržali svoje ljude i zajednice u kojima poslujemo.

Pomoć trgovcima

Snaga i raznolikost naše ponude proizvoda (našega portfelja) omogućili su nam da djelujemo brzo kako bismo iskoristili nove prilike, posebno u dinamičnome tržišnom okružju. Pandemija je, zasigurno, ubrzala promjene u ponašanju potrošača jer su naši domovi postali središte naših života i okružja za rad, druženje i zabavu.

Budući da su mnogi naši kupci koji su ugostitelji bili prisiljeni zatvoriti vrata, morali smo ponovno preispitati svoje aktivnosti i marketinške strategije. Na svojim smo tržištima povećali podršku trgovinama mješovitom robom, trgovinama osnovnim potrepštinama i trgovinama na benzinskim postajama kako bismo stvorili nove prijedloge za te rastuće 'prigode kod kuće', posebno pritom naglasivši povećanje važnosti svojih gaziranih bezalkoholnih pića za vrijeme provedeno pred malim ekranima i vrijeme obroka.

Spremnost za sezonu

Kako bismo pružili potporu ugostiteljima koji su posebno bili pogođeni zatvaranjem svojih objekata, naš je tim u Hrvatskoj predstavio posebno izdanje Coca-Colinih staklenih bočica kojima smo željeli odati počast hrvatskim centrima izvrsnosti u ugostiteljstvu i privući goste da u što većem broju, a u skladu s epidemiološkim mjerama, vrijeme provedu kod naših kupaca u prodajnom kanalu za ugostiteljstvo i svojom potrošnjom podupru njihov oporavak. Na posebnim izdanjima bočica prikazane su fotografije Opatije, Rovinja, Zagreba, Dubrovnika i Splita, čime smo odali počast bogatoj ugostiteljskoj povijesti tih pet gradova.
Naši marketinški i komercijalni timovi razvili su u partnerstvu s našim kupcima okretniji put do tržišta – ulaganje u aplikacije za dostavu hrane i dostavne kanale – kako bi se iskoristila prilika za zaradu u sektoru naručivanja hrane 'za van' te povećala aktivacija naših internetskih kupaca s vodećim trgovcima na malo.

Suočeni s novim preprekama, prošle smo ljetne sezone pokazali brzinu i spremnost na promjene. Kako bismo poboljšali opskrbu izoliranih mjesta svojim proizvodima, preoblikovali smo redoslijed i frekvenciju obilaska prodavaonica, posebice na otocima. To smo postigli preraspodjelom i stvaranjem manjih prodajnih timova koji su uz pomoć naših dobavljača osigurali opskrbu Coca-Colinim proizvodima za čak 160 kupaca na teško dostupnim jadranskim otocima. Tako smo ojačali partnerstvo sa svojim kupcima i pružili im potporu u vrijeme otežanih radnih uvjeta, ali i osigurali dostupnost svojih proizvoda u nepredvidivim ljetnim mjesecima.

Ključna digitalizacija

Digitalizacija je također odigrala ključnu ulogu u našim rješenjima za podršku kupcima omogućujući našim prodajnim timovima da se više usredotoče na aktivnosti s dodanom vrijednošću. Preoblikovali smo svoj mrežni portal za kupce, što je uključivalo uvođenje digitalnog sustava za naručivanje i tehnologiju prepoznavanja slika za skeniranje proizvoda na policama trgovina.
Te su inovacije našim kupcima olakšale poslovanje i omogućile nam da svoje proizvode bez napora dopremimo od skladišta do trgovina. Cijele godine naša ulaganja u sustave za kartično plaćanje za prodajne automate našim su potrošačima omogućila ključna rješenja za beskontaktno plaćanje.

Također vjerujemo da prilagodljivost znači prepoznavanje i rješavanje problema drugih, a to uvjerenje oblikuje potporu koju pružamo zajednicama već sedamdeset godina. Zajedno sa svojim partnerom, tvrtkom The Coca-Cola Company, naši snažni korijeni u zajednici značili su da smo u dobru položaju da djelujemo brzo i suosjećajno.

Solidarnost u pandemiji

U Hrvatskoj smo, na primjer, kao potporu borbi protiv bolesti COVID-19 i u znak solidarnosti s osobama pogođenim potresom donirali više od 2,7 milijuna kuna Hrvatskomu Crvenom križu prepoznavši rastuću potrebu za pružanjem potpore najteže pogođenim skupinama. Prošla godina bila je prepuna prepreka te je od ukupne donirane količine 1,7 milijuna kuna iskorišteno na aktivnosti vezane uz pandemiju bolesti COVID-19, a ukupno milijun kuna iznosila je pomoć građanima na potresom pogođenim područjima.

Osim donacija Crvenom križu, također smo se orijentirali na one koji nisu mogli raditi zobg pandemije. Coca-Colina snažna suradnja s ugostiteljima i njihovim zaposlenicima nastavila se u sklopu projekta 'Raise the Bar'. Cilj projekta bio je pružiti financijsku potporu barmenima čija su primanja zbog pandemije i restriktivnih mjera svedena na minimalna.

Uz financijsku pomoć namijenjenu humanitarnim svrhama donirali smo i više od 15 tisuća litara vode i napitaka Crvenom križu, medicinskom osoblju, vatrogascima i najugroženijim skupinama građana, čime smo pokazali da smo zaista dio zajednice u kojoj radimo.

Taj primjer i stotine drugih na našim tržištima svjedoče o tome kako smo se prilagodili pandemiji zahvaljujući ulaganjima u svoje ljude i njihovoj snažnoj vjeri u zajedničku svrhu. Izgradnja brza i održiva oporavka koji stvara vrijednost za sve bit će nevjerojatno zahtjevan pothvat, ali i ispunit će nas. S prilagodljivošću koja je čvrsto povezana s našim načinom razmišljanja i kulturom te brigom za naše zaposlenike i partnere s kojima smo zajedno na ovom putu, uvjeren sam da idemo u pobjedničkom smjeru.

20. travanj 2024 14:08