Ostvari li se poslovni plan novoga koncesionara kontejnerskog terminala Zagreb Deep Sea, konzorcija APM Terminals u sastavu grupe A. P. Møller – Mæersk i ENNA Logica, iza kojeg stoji ENNA grupa, riječka će luka u sljedećih nekoliko godina u kontejnerskom prometu preteći luke Kopar i Trst. Novoosnovano društvo Rijeka Gateway d.o.o. sa sjedištem u Vukovaru pravna je osoba odgovorna za izvršenje koncesijskog ugovora vrijednog 20,5 milijardi kuna, u kojem vlasnički udio imaju APM Terminals i ENNA Logic.
– Očekuje se da će A. P. Møller – Mæersk preusmjeriti kontejnerski promet na luku Rijeka, jer je to njegov jedini terminal na Jadranu, a ENNA Logic omogućit će nesmetan protok robe u željezničkom prometu, što će ojačati važnost riječkoga prometnog pravca – ističe Marin Škufca iz Liburnija pomorske agencije.
Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa za Lider je izjavio da će novi strateški partner biti u funkciji od 1. siječnja 2024. i dodao da je riječ o najvećem projektu u povijesti riječke luke i prema važnosti i prema vrijednosti, kojim se mijenja prometna slika Hrvatske i Rijeke. Osim toga, za potrebe tog projekta otvorit će se i tristotinjak radnih mjesta, od kojih će mnoga biti visokokvalificirana.
U prvoj godini operativnog rada novi bi terminal trebao ostvarivati promet od 500 tisuća TEU jedinica (međunarodna jedinice za mjerenje kontejnerskog prometa), a ako sve bude išlo prema planu, ukupno će biti ostvareno gotovo milijun TEU zbroji li se kontejnerski promet koji se ostvaruje u riječkoj luci danas. No plan koncesionara je ostvariti milijun TEU kontejnerskog prometa samo od projekta Zagreb Deep Sea do 2028., a kad se zbroji ostali kontejnerski promet u Lučkoj upravi Rijeka, dobit će se 1,5 milijuna TEU prometa, što je više i od koparske i tršćanske luke, pa bi Rijeka postala vodeća luka za kontejnerski promet u ovom dijelu Europe.