Poslovni optimizam u Hrvatskoj u drugom kvartalu ove godine bitno je veći nego što je bio u prvom kvartalu. Situacija se poboljšava, ali neizvjesnost s pandemijom prognoze čini vrlo nesigurnima - pokazuju najnoviji rezultati mjerenja indeksa poslovnog optimizma HLIPO, kojeg ponovno od početka ove godine provodi agencija Hendal.
HLIPO (Hendal - Liderov indeks poslovnog optimizma) kreiran je po uzoru na indeks poslovne klime IFO instituta. Hendal je istraživanje redovito provodio na mjesečnoj razini do prije nekoliko godina, a ove ga je godine ponovno počeo provoditi na kvartalnoj razini. Istraživanje se provodi na uzorku od 400 ispitanika (pravnih osoba), kojima se postavljaju samo dva pitanja: kako biste procijenili svoju trenutačnu poslovnu situaciju te kakva su vaša poslovna očekivanja za sljedećih šest mjeseci?
Na skali od -100 (potpuno loša) do 100 (potpuno dobra) ispitanici su u istraživanju u prvom kvartalu ove godine svoju trenutačnu situaciju pozicionirali na - 21,4, a u drugom kvartalu na - 10,6. Na osnovi tih rezultata može se zaključiti da se situacija poboljšava. Iako je ocjena trenutačne poslovne situacije još uvijek u dubokom 'crvenom', porast zadovoljstva vidljiv je. Očekivanja za budućnost, na istoj skali, također su u drugom kvartalu porasla. Dok su u prvom kvartalu očekivanja za budućnost bila pozicionirana na 4,9, u drugom kvartalu skočila su na 16,7.