Rijetko koja tvrtka u Hrvatskoj nema problema s naplatom potraživanja. No dobro organiziranom administracijom i upotrebom tehnologija za upravljanje podsjetnicima i opomenama slučajevi sudske naplate potraživanja svode se na najmanju mjeru. Navode to u kompaniji Valdez koja pruža usluge poslovne podrške i online knjigovodstvo te provodi integracije sustava, npr. web-trgovina s knjigovodstvom.
Objašnjavaju kako je postotak zagubljenih i zaboravljenih računa znatan, što se pažljivim upravljanjem podsjetnicima i naplatom potraživanja rješava u većini slučajeva bez potrebe za sudskom naplatom potraživanja. Ističu i da izvansudska naplata potraživanja može biti ugovorena u sklopu knjigovodstvenih usluga. U slučaju kada rezultat izostane, najčešće zbog objektivnih teškoća dužnika, preostaje prisilna naplata potraživanja.
Postupak naplate potraživanja, napominju u Valdezu, uvijek bi trebao početi izvansudski. Kao servis za poslovnu podršku i knjigovodstvo, svojim klijentima pruža potporu i u toj osjetljivoj fazi, što kod većih količina računa manjih vrijednosti znatno rasterećuje poduzetnike.
Ne treba zaboraviti ni zakonske odredbe koje propisuju da je porezni obveznik koji izvrši otpis potraživanja prema čl. 9. st. 8. Zakona o porezu na dobit, dužan osigurati evidenciju i dokaze o tome koje je radnje pažnjom dobrog gospodarstvenika poduzeo s ciljem naplate potraživanja, pri čemu je utvrdio konačnu nemogućnost naplate ili dokaze da troškovi pokretanja postupaka iz st. 3. čl. 9. istog Zakona premašuju iznos potraživanja.