Hrvatska
StoryEditor

Konzum i Lidl nisu usamljeni, i ostali trgovački lanci snizit će cijene zbog pada PDV-a

18. Veljača 2022.
foto Shutterstock

Nakon što je trgovački lanci Konzum i Lidl poručili da će snižavanje PDV-a koje je najavila Vlada prenijeti na kupce, tj. da će cijene artikala pojeftiniti, pitali smo i druge najveće trgovačke lance što će oni učiniti.

I Spar Hrvatska najavljuje pojeftinjenje proizvoda pozdravljajući Vladine mjere. - Spar Hrvatska snizit će cijene od 1. ožujka na tisuću artikala kako bi efekt smanjenja PDV-a kupci osjetili i prije nego što Vladina odluka stupi na snagu - poručuju iz ovog trgovačkog lanca.

U NTL će također sniziti cijene. - Naravno da ćemo smanjenje PDV-a prenijeti na kupce, odnosno nećemo povećavati marže, tako da će automatski doći do pada cijena. Svjesni smo činjenice da je poskupljenjem gotovo svih artikala od strane proizvođača došlo do povećanja cijena koje potrošači već i sada teško podnose, što se vidi po smanjenim volumenima kupnje i orijentacijom kupaca na akcijske prodaje – kažu u NTL-u.

Ista poruka stiže iz Kauflanda u kojoj kažu da će cijene uskladiti s novom, smanjenom stopom PDV-a. - Tako da će cijene sveukupno biti niže, a sve kako bi naši kupci profitirali od donesene odluke – poručuju iz Kauflanda.

I predsjednica Uprave KTC-a Daliborka Kranjčić jasno stavlja do znanja da će ta trgovačka tvrtka ići u spomenutom smjeru. - KTC će na svoje kupce u potpunosti prenijeti najavljeno sniženje PDV-a na određene proizvode. Odluku Vlade u skladu sa zakonskim propisima vezano za smanjenje PDV-a od  1. travnja 2022. u potpunosti ćemo ispoštovati i cijene formirati bez podizanja marže. Nažalost,  na eventualna povećanja cijena od strane proizvođača ne možemo utjecati – napominje Kranjčić.

U Tommyju kažu da će prilagoditi maloprodajne cijene proizvoda na koje se primjenjuju nove stope PDV-a. - Cjelokupno sniženje stopa poreza reflektirat će se na niže cijene za kupce, uz napomenu da ovakvu situaciju nećemo koristiti za podizanje trgovačkih marži – naglašavaju u Tommyju.

U Studencu podsjećaju da na cijene artikala utječe niz vanjskih čimbenika, kao posljedica globalnih i lokalnih ekonomskih kretanja, situacije u nabavi i opskrbi roba te, konačno, i poreznih politika. - Nama u Studencu kupci su na prvom mjestu te se nastavljamo voditi njihovim zadovoljstvom i osiguravati im dostupnost proizvoda uz ugodno iskustvo kupnje i kvalitetu usluge. Aktivno pratimo sva tržišna kretanja i ponašamo se u skladu s njima te radimo sve radnje kojima je imperativ zadovoljstvo kupaca – poručili su iz Studenca.

Isto smo pitanje postavili i Plodinama i Eurospinu, no od njih nismo dobili odgovor.

Inače, Konzum je danas objavio da će već od ponedjeljka 21. veljače sniziti cijene preko tisuću artikala iz kategorija voća i povrća, mesa i ribe, jaja, jestivih ulja i masti, maslaca i margarina, dječje hrane, higijenskih uložaka i tampona. Inače smanjenje PDV-a stupit će na snagu 1. travnja, a Konzum će ta investicija, kako su je u tom lancu nazvali, koštati više od deset milijuna kuna.

I Lidl Hrvatska će snizit cijene svježeg mesa i ribe, jaja, voća i povrća, jestivih ulja i masti, dječje hrane te uložaka i tampona  mjesec dana prije stupanja na snagu odluke Vlade o smanjenju PDV-a, odnosno od 1. ožujka.

11. prosinac 2024 16:14