Hrvatska
StoryEditor

Liderov prilog PR odnosi s javnošću: Zašto iz krize izlazimo kao bolji komunikatori

18. Studeni 2020.

Je li PR napokon ušao na velika vrata? Disciplina odnosa s javnošću napokon se našla na položaju da usmjerava i strateški savjetuje vodstvo kompanije umjesto da bude preusmjerena na sporednu ulogu protiv koje se toliko dugo borila. Odnosi s javnošću društveni su fenomen star koliko i ljudska interakcija. Tijekom vremena izmjenjivali su se kanali, ali nedovoljno se korjenitih promjena dogodilo u strateškom pozicioniranju te discipline. Trenutačno živimo u svijetu ispunjenom dubokim krizama i izazovima povezanima s mnogim promjenama u politici, ekonomiji i društvu. Te su promjene utjecale na socijalni i organizacijski aspekt života, ali i onaj najvažniji za našu struku – komunikacijski.

Prošlo je već deset godina od viralnog hita Ekrema Jevrića koji je pokorio Balkan. Njegova pjesma 'Poso, kuća' postala je neslužbena himna zaposlenika sa smislom za samoironiju, svjesnih kako im je život sveden na te dvije relacije. No danas, u ovom 'novom normalnom' kada su svaka sljedeća dva tjedna ključna i tako zadnjih devet mjeseci, život i posao, svedeni su – na kuću. Dom je postao ured a pandemija je udarila na sve segmente života, ostavila traga ne samo na emocionalnim životima i zdravlju naroda već i transformirala ekonomiju koja je, trenutačno, na rubu nove recesije. Dakako, ni industrija odnosa s javnošću nije ni po čemu iznimka. Osim što su se vlasnici PR kompanija morali prilagoditi novom načinu rada, osmisliti načine kako očuvati biznis, kvalitetu, inovirati poslovne procese i usluge koje nude klijentima, svjedoče i promjeni načina na koji se komunicira i što se komunicira. Komunikacija, u najširem smislu te riječi, dobila je posve novu, pandemijsku dimenziju, čime su stručnjaci za komunikaciju, odnosno odnose s javnošću još više dobili na važnosti.

U prilogu vas očekuju i teme poput deepfakea i lažnih profila koji su postali sastavni dio društvenog i političkog žargona. Postalo je jasno slavnima čija su se imena našla u čudnim reklamama i kampanjama. No slično se događa i običnim biračima, potrošačima, korisnicima, kompanijama. Mala je utjeha što je širenje lažnih vijesti u Hrvatskoj – prekršaj. Tu je i tema o govornicima. Rađa li se netko kao govornik ili je to nešto što se može naučiti? Također, saznali smo da u domaćoj PR industriji dominiraju žene ali da sektorom vladaju muški obrasci.

21. studeni 2024 21:57