Hrvatska
StoryEditor

Miroslav Zarić svojim StartUp Rantom promovira hrvatske startupe i radi ‘vremensku kapsulu‘ za budućnost

17. Ožujak 2021.
Miroslav Zarić, StartUp Rant

Suvlasnik startupa Beyond Seen Screen Miroslav Zarić odnedavno je pokrenuo novi projekt StartUp Rant kojem je cilj promovirati Hrvatsku kao startup naciju. Video i audio podcastima koji se emitiraju na nekoliko različitih platformi kao što su YouTube, Podbean i Spotify želi povezati ljude koji su pokrenuli nešto svoje, one koji to tek namjeravaju i one koji im mogu pomoći na tom putu.

Izrazito komunikativan bivši radijski voditelj u samo nekoliko dana uspio je realizirati svoju ideju da pokrene vlastiti podcast gdje će predstavnicima startup zajednica i svima povezanima s njome dati medijski prostor kakav zaslužuju. Kroz smijeh nam objašnjava kako je StartUp Rant pokrenuo iz osobnog interesa.

- Uvijek mi je nedostajalo da saznam brzo i na zabavan, jednostavan način što kompanije iz startup svijeta rade, odnosno kako su uopće započele svoj put ili kako su neke kompanije razvile svoje poslovanje. Također, pitao sam se gdje su svi ti fondovi rizičnog kapitala, jesu li samo u Silicijskoj dolini ili ima nešto i tu? To je razlog zašto pokušavam dovesti goste koji sve to znaju i na ta pitanja odgovaraju - kaže Zarić, suosnivač startupa Beyond Seen Screen, čija je aplikacija ExRey pandan popularnom Shazamu, ali za video.

Zamisao mu je da objavljuje nove sadržaje dva puta tjedno, a osim prijenose znanja i poruke da se može, ideja je da se dobar dio tih razgovora kao u vremenskoj kapsuli očuva za budućnost.

- Trudim se da sedamdeset posto razgovora bude evergreen, tako da onaj koji će za deset godina slušati ili gledati podcast dobiti kvalitetnu informaciju. Mislim da mi to zasada i uspijeva - konstatira Zarić koji je svoju zamisao pojasnio na primjeru benda Linkin Park. Želi li netko saznati kako je Mike iz tog benda radio mix albuma prije deset godina, to može pogledati u videu te, iako to možda danas nije atraktivno ni cool, dobiti bazu na kojoj može temeljiti svoj rad u glazbi. Isto vrijedi za poslovanje, dodaje.

Dosad je ugostio desetak sugovornika među kojima su direktor OPG-a Volim ljuto Goran Vrabec, direktor poslovnog razvoja u Infinumu Goran Kovačević, međunarodni coach govorništva Peter Hopwood, direktorica Silver technologiesa Tihana Petričević, DevOps i voditelj hrvatskog tima tvrtke 46elks, administrator IT Zajednice Rijeka Rene Brakus, direktor AdScannera Marin Ćurković, investicijski menadžer fonda South Central Ventures Vedran Blagus, osnivač Equinox Vision i voditelj Surovih Strasti Ivan Voras, direktor Mind Laba Sandro Kraljević, suosnivač Odalinea Nico Combes,  direktor Top Digital Agencyja Goran Deak i direktor Buga Dragan Petric.

Odaziv je velik i sugovornici rado pristaju na razgovor.

- Zasada svi reagiraju pozitivno. Naravno, ljudi žele više informacija i žele vidjeti pitanja unaprijed, ali to je normalno. Imam neugodnu naviku da slušam ljude kada pričaju, i svima kažem da ću temeljem njihovih odgovora postaviti i pitanja koja nisam poslao unaprijed. Pokušavam da je sve light i fun, a opet da obradimo i cool i teške i poslovne teme, tako da ljudima u tih 30 - 42 - 60 minuta bude zanimljivo - izjavljuje Zarić koji razgovore snima unaprijed.

 

Budući da i sam vodi startup priznaje kako su ti razgovori, dijeljenje znanja i iskustava s 'braćom i sestrama iz drugih startupova' prilika da svi rastu zajedno. Povezanost i komunikacija važni su za napredak, a hrvatski startupovi toga su svjesni.

- Neki se druže, neki se pitaju je li to što rade dobro ili ne, ali svi smo u istom potoku i plivamo zajedno. I totalno je cool kada se čuješ s najvećim startupima tipa Agrivi ili Five, kompanijama poput Infinuma i s malim startupima i shvatiš da su svi tu da se podrže - zadovoljan je Zarić koji bi poruku svih dosadašnjih razgovora sveo na: 'Probaj, bori se, saznaj, radi na tome, ako profulaš, probaj opet!'

15. svibanj 2022 09:54