Hrvatska
StoryEditor

Pametni saveznici u borbi hotelijera za goste

24. Ožujak 2021.

Pandemija koronavirusa postavila je nove standarde i potaknula još brži ritam promjena u hotelijerstvu. Prošle godine broj turista koji je boravio u komercijalnom smještaju u Hrvatskoj bio je gotovo 65 posto manji nego 2019. godine, a podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju i kako je broj noćenja pao za 55 posto. Ne samo da zbog ograničenja putovanja strani gosti nisu dolazili, već su se pojavili i novi trendovi. Strah od zaraze naveo je turiste da odmor provode u prirodi u ruralnim mjestima te da biraju kuće za odmor ili kampiranje umjesto hotela. Stoga vlasnici hotela uz svu neizvjesnost oko dolazaka stranih turista i uvođenja politike digitalnih zdravstvenih putovnica te njihove nove preferencije da pobjegnu u divljinu moraju uložiti dodatan napor ne bi li privukli goste i ponudili usluge kojima će raspršiti zabrinutost.

Ključ za učinkovito svladavanje tih izazova, baš kao što je to bio slučaj i s prevladavanjem početnog šoka koronakrize, krije se u digitalnim rješenjima. Osnovnu bojazan pandemijskih turista da je u hotelu teško izbjeći direktnu komunikaciju s osobljem i održati socijalnu distancu može se elegantno ukloniti s nekoliko pametnih poteza. Prvi bi svakako bio uvođenje sustava za samostalnu prijavu i odjavu gostiju (self check-in) koji radi 24/7. Praktično, beskontaktno rješenje odmah na ulazu u hotel od prvog trenutka pokazuje gostu što očekivati tijekom boravka.

S druge strane, prednosti takvog sustava svidjet će se i hotelijerima jer automatizacija procesa prijava i odjava gostiju lišava osoblje hotela suvišnog administriranja i ostavlja im više vremena da se iskažu kao uslužni i uvijek dostupni domaćini. Osobito stoga što im je komunikacija posve usklađena s digitalno osviještenim gostima prebačena u novu sferu, na hotelsku mobilnu aplikaciju. Jednim dodirom pametnog telefona gosti mogu dobiti sve informacije o događanjima u hotelu, komunicirati s recepcijom, odabrati 'room service', imati pod kontrolom svoju potrošnju, ali i koristiti aplikaciju kao daljinski upravljač ili digitalni ključ. Sjajan alat za ispoštovati sve epidemiološke mjere, a da se gosti pritom ne osjećaju nimalo zakinutima. Dapače, nudi im se maksimalno personalizirana usluga, što je ionako već nekoliko godina ultimativna misija hotela koji aplikaciju mogu mudro iskoristiti za aktualne i buduće marketinške aktivnosti te za dragocjene statistike.

Za apsolutno personaliziranu uslugu i ugodan boravak u hotelu nezaobilazne su pametne sobe. 'Opunomoćen' da posve kontrolira i upravlja sobom gost se zaista može osjećati kao kod kuće, možda i mrvicu bolje jer nitko ne kaže da tamo može upravljati svjetlom, temperaturom i zastorima na dodir. Jedno od poželjnijih administrativnih sučelja za upravljanje tim pametnim sustavom je IPTV u koji su tijekom posljednjeg desetljeća uložili svi hoteli koji drže do sebe. Bogat izbor televizijskih i radijskih kanala samo je dio usluga s ekrana koji služi kao izvrsno sredstvo za dodatne prihode, ali i za hotelske obavijesti, narudžbu posluge u sobu, buđenja, čišćenja, rezervacije termina za masažu. Srca gostiju otključat će i pametne brave koje pomoću NFC (near field communication) i Bluetooth tehnologije beskontaktno otvaraju vrata, a puno znače i za osiguravanje one klasične sigurnosti od neželjenih ulazaka u sobu. Pametne brave omogućuju nadzor svih soba s jednog centralnog mjesta budući da se integriraju s pametnom sobom i poslovnim programom za hotele (PMS-om).

PMS sustavi potpuno digitaliziraju sve segmente hotelskog poslovanja od online rezervacija smještaja do upravljanja recepcijom, marketingom, nabavom, računovodstvom. Drugim riječima, obuhvaća sve poslovne procese i odjele, tako da bez njega sve dosad navedene inovacije zapravo ne mogu funkcionirati. Pametno opremljeni hoteli uz navedene usluge trebali bi razmisliti i o mogućnosti uvođenja mobilnog plaćanja i pametnog parkinga. Sva spomenuta pametna rješenja za hotelijere i druge turističke djelatnike spremne uložiti u budućnost u svojim poslovnim paketima nudi A1.

Sadržaj nastao u suradnji s A1

23. veljača 2024 20:12