Hrvatska
StoryEditor

Procvat šibenskih hubova

24. Veljača 2021.
Adriatic Business Centar.

U Šibeniku su bespovratnim europskim sredstvima izgradili respektabilnu poslovnu infrastrukturu  za razvoj kreativnih i kulturnih industrija. Nekoliko mjeseci nakon puštanja u pogon Centra za nove tehnologije i poduzetništvo Trokut, s radom je počeo i jučer otvoreni Adriatic Business Centar – ABC, poslovni hub koji cilja postati regionalna razvojna platforma namijenjena poduzetnicima iz sektora audiovizualne industrije, marketinga i dizajna.

Adriatic Business Centar otvoren je u jednoj od nekorištenih zgrada nekadašnjeg aluminijskog giganta TLM, otkupljenoj, rekonstruiranoj i opremljenoj uz pomoć 20 milijuna kuna EU sredstava. Pet godina razvijala ga je Razvojna agencija Šibensko-kninske županije uz partnersku pomoć Istarske razvojne agencije IDA i riječkog znanstveno-tehnologijskog parka STEP RI. Uz mogućnost najma ureda, sala za sastanke i konferencijske dvorane, kreativnim poduzetnicima na raspolaganju su četiri studija za audiovizualnu produkciju, postprodukciju, marketing i dizajn, opremljena kamerama, mikrofonima, fotoaparatima, dronovima i drugom profesionalnom opremom.

Osim unajmiti prostor i opremu, svi bi zainteresirani u ABC-u trebali moći dobiti i usluge poslovnog savjetovanja iz područja projektiranja, financiranja i audiovizualnog marketinga i brendiranja, a koje uz ostalo uključuju izradu audiovizualnih materijala, edukacije, savjetovanja i tehničku podrške kod pripreme i provedbe projekata.

ABC je danas otvorio vrata panel diskusijom na kojoj marketinški stručnjak Davor Bruketa, holivudski stručnjak za vizualne efekte Ante Deković, ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC) Christopher Peter Marchich i drugi panelisti govore o brendiranju kao potrebi a ne luksuzu i o potencijalima audiovizualnog sektora u Hrvatskoj. Prvog dana Otvorenih dana ABC-a na kojima će se u tjedan dana, panelima, prezentacijama i radionicama, približiti rad novootvorenog huba svim zainteresiranim budućim korisnicima, na rasporedu je i radionica izrade audiovizualnih sadržaja za mala poduzeća. Jučer je potpisan sporazum s Umjetničkom akademijom u Splitu i najavljene još neke buduće suradnje.

Prve aktivnosti pokazuju ozbiljnost u pristupu i smjer kojim se želi ići. Mira Lepur, ravnateljica Razvojne agencije Šibensko-kninske županije, kaže da žele postati referentna točka u edukaciji i obrazovanju za potrebe audiovizualnog sektora te se posvetiti brendiranju gradova, regija, prosperitetnih djelatnosti i proizvoda jadranske Hrvatske. Naglašava da je koncept ABC-a kao specijaliziranog javnog servisa jedinstven u Hrvatskoj i da će biti financijski samoodrživ.

Sa nešto drugačijim konceptom startao je krajem rujna Centar za nove tehnologije i poduzetništvo Trokut i u prvih par mjeseci solidno popunio kapacitete te krenuo sa programom. Uredi su iznajmljeni, nešto slabije ide najam radnih jedinica u zajedničkom prostoru jer startup poduzetnika u Šibeniku zasad nema dovoljno, a oni izvana još ne dolaze. Čekaju digitalni nomadi i ostvarenje holiwork koncepta odnosno želje privući na rad i opušteno življenje, mlade profesionalce iz cijeloga svijeta. Održano je i nekoliko predavanja i radionica, uz ostalo ona o mogućnostima blockchain tehnologije te započela edukacija za IT zanimanje poslovni analitičar.

Potencijale fab-laba opremljenog tehnološkim dostignućima po uzoru na onaj na prestižnom MIT-u tek treba iskoristiti kao i pokrenuti mentorsku podršku te razmjenu znanja i iskustava sa inkubatorima i akceleratorima iz drugih europskih zemalja. Diana Mudrinić, direktorica ovog huba koji je Grad Šibenik izgradio i opremio uz pomoć 26 milijuna bespovratnih europskih kuna, kaže da pokretanje poduzetničkog inkubatora tek slijedi, kao i organizacija daljnjih edukacija i događanja s područja IT sektora,  te intenzivna promocija Trokuta i Šibenika kao idealne destinacije za život i rad digitalnih nomada.

21. studeni 2024 02:24