Suvremena Hrvatska ne pamti da je bilo koji dio realnoga sektora ikada imao toliko medijskoga prostora koliko ga sad imaju 'startupovi'. Opravdano? Podaci pokazuju da je njihov doprinos ukupnoj ekonomiji zasad malen. Osim prema broju poduzetnika, čiji je udjel u njihovu ukupnom broju u RH gotovo osam posto, prema ostalim pokazateljima imaju samo od jedan do dva posto udjela. Ipak, pokazuje se da je nužno razvijati kulturu ulaganja u male i srednje tvrtke jer one jesu i još će više biti nositeljice razvoja u budućnosti. Ako ih devet od deset i propadne, ako je ona jedna Infobip, svojim značenjem daleko nadmašuje smrt svih drugih 'startupova' Također, dobro je znati da Hrvatska ima čak dva jednoroga: Infobip i Rimac Automobile. Za usporedbu, veliki kreativci kakvi su Finci, Danci, Norvežani, Česi, Poljaci ili Talijani nemaju nijednoga. O istinama i zabludama vezanim uz startupove u temi tjedna piše Gordana Gelenčer.
Valjda je jedino prijetnja izbijanja ozbiljnog rata mogla s trona svrgnuti COVID-19 kao najvažniju temu na svijetu kojom se mediji i analitičari neumorno zabavljaju do mjere da u nemalom broju slučajeva praćenje situacije prerasta u sladostrasno navijanje za izbijanje rata. S obzirom na to da ukrajinska kriza može imati vrlo konkretne posljedice i za Europsku uniju, ali i Hrvatsku, Vanja Figenwald je razgovarao s jednim od najuglednijih stručnjaka za geopolitiku Vlatkom Cvrtilom. VERN-ov rektor analizirao je sve aspekte aktualne situacije i ponudio svoja predviđanja o smjeru u kojem bi se mogla kretati. Rat nije, vjeruje, izgledna opcija, ali ako eskalira, Hrvatska ipak ne bi bila toliko pogođena kao neke druge europske zemlje.
Globalne prognoze za potrošnju ove godine optimistične su iako bi ona, prema predviđanjima ekonomista, trebala biti manja nego lanjska 'bombastična'. Najveća prijetnja rastu potrošnje i na globalnoj i na lokalnoj razini moglo bi ispasti tržište radne snage. Globalno zbog gubitka radnih mjesta, a lokalno zbog nedostatka radnika. O potrošnji i trgovcima te prognozama piše Željka Laslavić.
U novom broju čitajte i nastavak poslovnog putopisa te saznajte što su Liderovi novinari otkrili u Rijeci gdje su velike svjetske ribe zagospodarile riječkim akvatorijem, tu je i posebna prilog Konzultanti te kao i uvijek mnogi poslovni savjeti, analize i predviđanja.