Hrvatska
StoryEditor

Za veći profit, prilagodite financijske proizvode i usluge ženama

11. Lipanj 2021.
Žene su manje sklone riziku, nesigurnije u svoje odluke i trebaju sigurno okruženje za razgovor i edukaciju o financijskim proizvodima. A budući da su žene obrazovanije nego ikad u prošlosti, bitno im je da ulažu u one proizvode s kojima dijele iste vrijednosti.

Sada je više nego ikad važno štedjeti i ulagati svoj novac, a zašto je pritom ključna segmentacija po spolu, objasnila je Ivana Gažić, predsjednica Zagrebačke burze u panelu koji je vodila osnivačica Žene i novac projekta Kristina Ercegović u zagrebačkoj Eateriji.

Iako burzovna tradicija postoji godinama, žene su se tek zadnjih pedesetak godina upustile u visoko obrazovanje, pa djelomično i u investiranje. Upravo industrija auto-osiguranja prva shvatila koliko je bitno prilagoditi marketinške aktivnosti i ženama, a ne samo muškarcima kao što se do sad mislilo.

Isto tako, financijske institucije, trebale bi, uz sve mogućnosti koje pružaju nove tehnologije, a jedna od njih je i potpuna individualizacija, personalizirati financijske proizvode te, vrlo važno - obrazovati svoje zaposlenike kako komunicirati upravo sa ženskim dijelom klijenata.

image

Kristina Ercegović i Ivana Gažić

Ivana Gažić istaknula je tzv. ESG (Environmental, Social, Governance) kao ključan faktor prema kojem bi se trebale orijentirati sve kompanije, a ponajviše financijska industrija.

- Ova kratica se ne odnosi samo na kompanije koje zagađuju okoliš. Ovdje je možda najvažnija komponenta upravo dio Social i Governance. One govore kako se treba odnositi prema društvenim skupinama, u našem slučaju ženama te, budući da su žene obrazovanije nego ikad u prošlosti, bitno im je da ulažu u one proizvode s kojima dijele iste vrijednosti. Iako ne postoji razlika u sposobnosti upravljanja, potreban je drugačiji pristup ženama naspram muškaraca - rekla je Gažić.

Žene su nesigurnije kad je u pitanju ulaganje te se teže odlučuju na isto zbog manje sklonosti riziku. Nužno je da financijske institucije razumiju dotične razlike te segmentiraju svoje klijente prema spolu. Tako bi, primjerice, ženama trebalo ponuditi sigurno okruženje u kojem bi se bez ustručavanja mogle raspitati o svim pogodnostima pojedinih financijskih proizvoda te im omogućiti više izvora edukacije, naročito o pasivnim investicijama.

Ivana Gažić i Kristina Ercegović, zajedno s publikom u kojoj su bili jedni od vodećih stručnjaka i stručnjakinja za (poslovne) financije, poput Hajdi Ćenan, Mirne Marović i Hrvoja Serdarušića, zaključile kako se ženama treba pristupiti na prilagođen način, ponuditi im drugačije financijske proizvode nego muškarcima i osigurati kvalitetnu internu edukaciju u financijskim institucijama.

22. studeni 2024 08:41