Tehnopolis
StoryEditor

Jesu li reklame na Facebooku i Twitteru zaista efektne?

24. Lipanj 2014.
Piše:
lider.media

Novo Gallupovo istraživanje sugerira da oglašavanje na društvenim mrežama nije ni upola uspješno koliko to divovi te industrije, Facebook i Twitter, vole prikazivati.

Prema Gallupovim rezultatima koji su objavljeni u ponedjeljak, samo pet posto Amerikanaca smatra da društveni mediji imaju velik utjecaj na odabir artikala koje kupuju. Zapravo, 62 posto, odnosno 18 tisuća ispitanika koji su sudjelovali u istraživanju, izjavilo je kako oglašavanje na društvenim mrežama nema nikakav utjecaj na njihove konzumentske navike.

Gallup sugerira da na kupce u znatno većoj mjeri utječe ‘offline‘ kontakt s reklamama i brendovima, nego online targetiranje. Prema istraživanju, Amerikanci na društvene mreže dolaze radi interakcije s prijateljima, a reklame u suštini ignoriraju.

- Ti kanali oglašavanja ne motiviraju kupce da isprobaju neki brend ili da preporuče drugima. – stoji u izvješću.

Problem s Gallupovim istraživanjima jest da su bazirani na odgovorima kupaca ispitanika, a ne na stvarnim ponašanjima pa je tako moguće da reklame zapravo utječu na ponašanja kupaca bez da oni to uopće primjećuju.

Uostalom, Facebook i Google su proveli puno vremena i novca kako bi ustanovili ima li oglašavanje na tim platformama stvarnog efekta. Druga su istraživanja, poput onog Adobea koje je provedenog u listopadu prošle godine, pokazala kako je sve skupa, zapravo, uspješno i efektivno.

Gallup tvrdi da bi se tvrtke trebale usmjeriti na zadržavanje postojećih kupaca umjesto na privlačenje novih. Isto tako, smatraju da bi se trebali pozabaviti kvalitetom sadržaja koji se oglašava.

- Postoji potencijal društvenih mreža koji se ne svodi nužno na prodaju, već na stvaranje zajednica s kupcima. – sugerira Gallup.

19. srpanj 2024 13:17