Trgovački lanac Lidl, u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, pokrenuo je projekt „Okusi svoj zavičaj“ kojim domaćim proizvođačima voća i povrća želi omogućiti da svoje proizvode plasiraju na police Lidlovih trgovina u Hrvatskoj.
Poljoprivredni proizvođač Zlatko Vinković u 10 godina suradnje s ovim trgovačkim lancem znatno je proširio svoju proizvodnju pa tako sada krumpirima i lukom opskrbljuje 89 Lidlovih trgovina.
- Supruga i ja OPG smo osnovali prije 30 godina, a dolaskom Lidla shvatili smo da traže ozbiljnog dobavljača. Lidl je s nama od prve ručne vage pa do današnje pakirnice koja pakira 30 kilograma krumpira u minuti. Rasli smo zajedno i zahvaljujući njima danas smo respektabilna tvrtka, rekao je Zlatko Vinković.
Predstavnici Lidla pozvali su sve poljoprivrednike u Hrvatskoj, koji se bave voćem i povrćem, da se prijave na javni natječaj koji traje od danas do 15.12.2016., kako bi i njihovi proizvodi dospjeli na police te trgovine.
- Oko 85 posto voća i povrća koje prodajemo u Lidlu hrvatskog je podrijetla. Cilj ove akcije je etablirati suradnju s domaćim proizvođačima, postaviti ih na noge, seminarima i edukacijom ih učiniti konkurentnijima, a onda im omogućiti da, preko Lidla, izvoze svoje proizvode, rekao je član Uprave Lidla Allen Halamić.
Cijeli je projekt podržala Hrvatska gospodarska komora.
- U HGK smatramo kako je ovo velika prilika, način da domaćim proizvođačima voća i povrća olakšamo pristup na police trgovina i pojačamo njihovu konkurentnost. Samo u sektoru povrća u Hrvatskoj ima čak 34 tisuće proizvođača, pa shodno tome očekujemo i veliki broj zainteresiranih za ovaj natječaj, rekla je direktorica sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK Božica Marković.
Inače, obitelj Vinković primarno se bavi proizvodnjom i prodajom luka i krumpira, kojeg siju na ukupno 300 ha zemlje. Oko Vinkovićevih okupljeno je još 10 kooperanata, obitelji iz čakovečkog kraja, čija je budućnost, ali i tradicija oduvijek bila povezana sa zemljoradnjom i proizvodnjom krumpira.