Zero Trust mrežna arhitektura, blockchain, cloud native platforme, virtualna realnost i umjetna inteligencija samo su neke od najnovijih tehnologija koje bi u sljedećih pet do sedam godina trebale promijeniti načine plaćanja. Barem tako smatraju inovatori Mastercardova tehnološkog centra u Dublinu koji su prošlog tjedna pokazali kako će jednog dana izgledati online kupnja, kako fintech pomaže kupcima, ali i poduzećima te su održali kratka predavanja o tome kako oni vide budućnost plaćanja.
– Do 2030. godine 80 posto financijskih tvrtki morat će staviti ključ u bravu ako ne prihvate promjene koje dolaze s novom tehnologijom – podatak je kojim je započela jednodnevna konferencija za novinare u Dublinu.
Stvaranje digitalnog novca, pružanje iskustva uz proizvod i održivost budućnost su ekonomije, rekao je direktor za inovacije Mastercarda Ken Moore. Objašnjavajući stvaranje digitalnog novca, Moore je izjavio da će doći do tokenizacije svijeta, usvajanja sveobuhvatnih digitalnih novčanika koji će spojiti sve oblike imovine koje pojedinac posjeduje na jednom mjestu te će se kroz spajanje tehnologija maknuti granice koje sada postoje pa će pojedinac moći svojim financijama pristupiti bilo kada i bilo gdje, radilo se tu o plaćanju karte u tramvaju, kave u kafiću ili odjeće u trgovinama.
Ipak, fizičke trgovine mogle bi jednog dana i nestati jer inovatori trenutno rade na aplikaciji koja će omogućiti VR kupnju. Riječ je o aplikaciji koja bi jednog dana mogla spojiti sve potrebe kućanstva na jednom mjestu, pa bi njezini korisnici mogli kupovati bez muke s obzirom da se, prema testnoj verziji, u aplikaciji nalazi korisnikov avatar koji ‘isprobava‘ željenu odjeću, prati potrošnju i pokazuje koliki ugljični otisak određena kupnja ostavlja.
Umjetna inteligencija suzbija prevare
Osim VR aplikacije, na edukativnoj i zanimljivoj su konferenciji demonstrirali i svoju aplikaciju ‘Tap On Phone‘ koja poduzećima omogućuje da putem mobitela, zahvaljujući NFC tehnologiji, prihvate plaćanja s bilo koje beskontaktne kartice ili digitalnog novčanika.
– Ono što danas radimo definirat će našu sutrašnjicu. Nikada nije bilo uzbudljivije raditi u tehnološkom sektoru jer sve nove tehnologije stvaraju prilike, ali imaju i svoje prijetnje pa moramo biti oprezni – poručio je Ed McLaughlin, Mastercardov direktor za tehnologiju, koji je naglasio da sve počinje s povjerenjem te su iznimno posvećeni suzbijanju bilo kakvih prijevara koristeći upravo umjetnu inteligenciju.
Iako nitko ne može definirati što će se točno dogoditi u budućnosti, hoćemo li se u potpunosti odmaknuti od tradicionalnih načina plaćanja i okrenuti se samo digitalnim novčanicima, Moore je, na pitanje novinara, rekao da je trenutno najvažnije ljudima dati izbor.
– Netko želi koristiti BNPL uslugu, netko kriptovalute, a netko klasična plaćanja. Najvažnije je korisnicima pružiti sve, a oni mogu odlučiti koje usluge žele, a koje ne – objasnio je Moore.
Vrlo je važna tema u suvremenom tech hubu u Dublinu bila i financijska pismenost, odnosno njezin manjak. Kako nekoga naučiti trčati, ako još ne zna ni hodati, odnosno kako nekome omogućiti najnovije inovacije financijske tehnologije, ako o financijama zna iznimno malo?
Predstavnici kartične tvrtke zbog ovog su problema pak naglasili važnost edukacija. Svi oni, tvrde, volontiraju i daju svoje vrijeme kako bi organizirali različite oblike edukacija o financijskoj pismenosti i općenito pismenosti, no radi se o globalnom problemu koji ne može nestati preko noći.