Ana Hrgovčić, vlasnica i direktorica tvrtke Biljke.Plants, našla se na ovogodišnjoj ‘30 ispod 30 listi‘ Lidera zahvaljujući inovativnom pristupu poslovanju i razvoju brenda fokusiranog na prodaju i uzdržavanje biljaka. Njena priča započela je iz hobija, a prerasla u poduzetnički pothvat koji bilježi uspjehe ne samo u Hrvatskoj nego i izvan nje.
- Terarije sam počela izrađivati iz hobija, nakon što sam koncept pametne sadnje biljaka otkrila na internetu. Oduševilo me što se biljke zalijevaju samo dva puta godišnje i morala sam vidjeti funkcionira li to u praksi. Funkcionira! Firmu za proizvodnju samoodrživih floralnih terarija odlučila sam pokrenuti kad sam shvatila da postoji veliko maloprodajno, ali i veleprodajno tržište te da nitko drugi u Hrvatskoj to ne radi.
Najveći poguranac dobila sam nakon ugovorenog posla izrade terarija kao VIP poslovnih poklona. To me motiviralo, ali i dalo financijsku sigurnost, da prekinem studij i otvorim prvo obrt, a zatim d.o.o. Nakon terarija, djelatnost smo proširili na održavanje biljaka u poslovnim prostorima, plantscaping i naravno pojačali izradu B2B poklona - kaže Ana.
U samo četiri godine, Ana je proširila poslovanje na pet maloprodajnih lokacija, a priprema i otvaranje prve poslovnice izvan Hrvatske. Ovaj nevjerojatan tempo rasta ostvarila je bez prethodnog radnog iskustva u poduzetništvu, što smatra jednim od svojih najvećih uspjeha.
Širenje izvan Hrvatske
- Moram priznati da moj poslovni put traje jako kratko, ali uspjesi nisu zanemarivi. U samo četiri godine otvorila sam pet maloprodajnih poslovnica, a do kraja godine ću otvoriti i prvi pop-up terrarium shop izvan Hrvatske. Moj najveći uspjeh je upravo uspjeh – što sam bez znanja i bez prijašnjeg radnog iskustva dobila prvi posao kao direktorica firme i što unatoč neiskustvu svakodnevno učim i rastem te uspijevam - dodaje.
Naravno, put nije bio bez izazova. Upravljanje timovima i međuljudski odnosi predstavljali su posebne prepreke na samom početku, ali Ana ih je s vremenom savladala.
- Najveći izazovi s kojima sam se susrela bili su oni vezani uz upravljanje ljudima. Izbor pravilnih kadrova za pozicije i komunikacija prilikom nesuglasica bila mi je vrlo problematična na poduzetničkom početku jer nisam znala kako se postaviti niti kako na pravi način komunicirati očekivanja i probleme - kaže.
Što se tiče budućnosti, Ana vjeruje u daljnji rast sektora, posebno u uslugama održavanja biljaka i plantscapinga, koji sve više dobivaju na popularnosti.
- Plantscaping je zapravo vrlo popularna usluga koja je dugi niz godina bila ispod radara ili ja jednostavno nisam bila dio te priče. No, čini mi se da usluga održavanja biljaka u poslovnim prostorima, kao i poklanjanje eco premium poklona, postaje sve popularnija i traženija. Moj plan je razvijati firmu u obje djelatnosti, prvo u Zagrebu i Splitu, a zatim i šire te ponuditi ove usluge, proizvode i izvan Hrvatske - zaključuje Ana.
Tko se još našao na popisu 30 ispod 30 doznajte u tiskanom i digitalnom izdanju Lidera.