Poznati proizvođač craft piva Brewdog sa sjedištem u Velikoj Britaniji najavio je širenje na kinesko tržište nakon sklapanja partnerstva s Budweiserom. U zajedničkom pothvatu s pivarskim divom, u Kini će se ubrzo proizvoditi Punk IPA i ostala popularna piva škotske tvrtke.
Brewdog je također najavio planove o otvaranju nekoliko barova u zemlji, a ove vijesti dolaze nakon što se tvrtka posljednjih godina suočila s ozbiljnim kontroverzama i naznačila da bi u jednom trenutku mogla izaći na burzu, objavio je BBC.
U priopćenju, osnivač Brewdoga James Watt opisao je partnerstvo s Budweiserom kao ‘transformacijsko‘ i rekao da će dovesti craft pivovaru u ‘svaki kutak najvećeg svjetskog tržišta piva‘.
Prema ugovoru, Brewdog je rekao da očekuje da će se njihova piva početi proizvoditi u kineskoj craft pivovari Budweiser Putian, u jugoistočnoj pokrajini Fujian, do kraja sljedećeg mjeseca. Tvrtka je rekla da također planira otvoriti nekoliko barova u zemlji u sljedeće tri godine.
Kina, koja je najveće svjetsko tržište piva, trenutačno čini manje od jedan posto ukupne prodaje Brewdoga, ali to bi se ubrzo moglo promijeniti. Ovo je drugo povezivanje tvrtke u Aziji nakon ugovora s Asahijem u Japanu 2021., za koji Brewdog kaže da mu je pomogao udvostručiti prodaju u zemlji.
Kontroverzna prošlost
Tvrtka kaže da trenutačno ima međunarodnu mrežu od više od 110 barova, ali samo jedan u Kini. Brewdog Shanghai, koji je otvoren 2020., nalazi se u gradskoj četvrti Jing‘An.
Tvrtka sa sjedištem u Škotskoj zapošljava više od 2300 ljudi, a također ima pivovare u američkoj državi Ohio, Berlinu u Njemačkoj i Brisbaneu u Australiji.
Kompanija je navodno planirala započeti s prodajom dionica na londonskoj burzi 2020., ali je taj potez odgodila jer su pubovi i barovi bili zatvoreni zbog pandemije. Watt je rekao da Brewdog ne planira uskoro oživjeti IPO, ali je nagovijestio da bi se mogao dogoditi do kraja ove godine.
Prema financijskim rezultatima Brewdoga za 2021., tvrtka je zabilježila godišnji operativni gubitak od 5,5 milijuna funti (6,6 milijuna dolara).
Brewdog se suočio s brojnim kritikama zbog svojih marketinških kampanja i upitne korporativne kulture.
U siječnju ove godine Watt je rekao da je isplatio gotovo 500 tisuća funti pobjednicima tvrtkine obmanjujuće promocije limenki piva od ‘zlata‘. Neki su dobitnici sumnjali u vrijednost limenki i žalili se nakon što su otkrili da su pozlaćene.
Također, pismo bivših radnika u lipnju 2021. navodi da je bivše osoblje ‘patilo od mentalne bolesti‘ zbog rada u pivovari. Iznesen je niz optužbi, uključujući da je Brewdog njegovao kulturu u kojoj se osoblje bojalo govoriti o svojim brigama.
Watt se tada ispričao bivšem osoblju i rekao da će mu njihove pritužbe ‘pomoći da postane bolji izvršni direktor‘.