
Iskustvo stečeno u upravljanju ljudskim potencijalima u velikim svjetskim kompanijama Irena Bajan Varat, globalna direktorica Ljudskih potencijala u Metamorfozi, odnosno Muzeju iluzija, odlučila je primijeniti u tvrtki koja bilježi velik rast na svjetskoj razini. Vještine koje je stekla, poput sposobnosti uravnoteživanja strateških ciljeva i operativnih potreba te razvoja timova mentorstvom i coachingom, bile su ključne za prihvaćanje posla u Muzeju iluzija.
S kojim se izazovima kao globalna direktorica Ljudskih potencijala u Metamorfozi/Muzeju iluzija danas susrećete s obzirom na brz rast i tvrtke i broja zaposlenih?
– Brz rast Metamorfoze, tvrtke koja upravlja brendom Muzeja iluzija diljem svijeta, donio je niz izazova, osobito u organizaciji, procedurama i dinamici rada. Dosadašnja praksa nije mogla potpuno odgovoriti na potrebe rasta, zato smo razvili strukturirane procese i povećali učinkovitost i konzistentnost. Da bismo osigurali kvalitetan uvod za novozaposlene, unaprijedili smo postupak uvođenja novih ljudi u posao. Usmjerili smo se na jasno definirane korake i digitalnu potporu i olakšali prilagodbu novih kolega te ubrzali njihovu integraciju u dinamičan kolektiv i tvrtkinu kulturu. U dinamičnoj radnoj okolini primjenom agilnih metoda rada smanjujemo rizik od kašnjenja i osiguravamo uspješnu provedbu zadataka bez utjecaja na poslovne rezultate.
Gdje u svijetu posluje Muzej iluzija, koliko ukupno ima zaposlenika i čime se oni bave?
– Muzej iluzija posluje u sklopu mreže od više od 55 korporacijskih i franšiznih muzeja u više od 25 država diljem četiriju kontinenata. Dosad smo privukli više od 15 milijuna posjetitelja. Na globalnoj razini zapošljavamo više od petsto ljudi, od kojih dvjesto radi na puno radno vrijeme, a ostali su na zaposlenici koji rade dio radnog vremena i muzejsko osoblje. Naše globalno sjedište u Zagrebu, iz kojeg interno upravljamo svim aspektima poslovanja, koordinira ključne funkcije, od arhitekture, projektiranja i operativnog upravljanja do prodaje, marketinga i potpore korporacijskom upravljanju, što nam omogućuje zadržavanje visokih standarda kvalitete i inovativnosti u svakome muzeju.
Je li Metamorfoza poželjan poslodavac na svjetskoj razini?
– Na globalnoj razini još gradimo prepoznatljivost brenda, no u posljednje dvije godine znatno smo iskoračili. Kad smo pokrenuli poslovanje korporacijskih muzeja, posebno u SAD-u, nismo bili poznat poslodavac. Danas, s timom od 350 zaposlenika u toj zemlji, svjedočimo pozitivnim promjenama. Naš brend postaje prepoznatljiviji i privlačniji za nove talente. Posebnost naše djelatnosti, koja spaja zabavu i edukaciju, također pridonosi atraktivnosti. Kandidati često ističu kako ih privlači rad u kreativnom i dinamičnom okružju. U Hrvatskoj pak imamo snažnu poziciju na tržištu rada. Naš brend izvrsno je vidljiv, a kao poslodavac prepoznati smo po inovativnosti i kvaliteti radne okoline. To nas svrstava među najpoželjnije poslodavce u zemlji, što potvrđuju i naši zaposlenici. Kao kompanija kontinuirano radimo na jačanju employer brandinga na globalnoj i lokalnoj razini, a rezultati koje vidimo motiviraju nas da budemo još bolji.
Čime privlače potencijalne zaposlenike, kako nalaze talente te koja je tajna stvaranja uspješnog tima doznajte u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera.