Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Kupcima u HoReCa kanalu kvaliteta robe postala važnija od cijene

26. Ožujak 2025.
Ako možemo izdvojiti najvažniji ovogodišnji trend u pripremama za sezonu, to je svakako inzistiranje kupaca na premium kvaliteti robe

Jedno je kad o očekivanjima od iduće turističke sezone govore direktori/ce lokalnih turističkih zajednica, kojima su optimistične najave svakodnevna poštapalica i dokaz smisla njihova postojanja, a drugo je kad o očekivanjima govore dobavljači u kanalu ​HoReCa, kojima svaki postotak dolazaka turista više ili manje znači desetke postotaka prodane robe više ili manje. Prema prvim signalima koje dobivaju od svojih kupaca, domaći su dobavljači ove godine, srećom, otprilike na istoj liniji optimizma kao i direktori/ce turističkih zajednica: od desetak dobavljača koje smo pitali očekuju li manji/veći ili jednak obujam prodaje hotelima, restoranima i kafićima u odnosu na prošlu godinu, redom su nam svi odgovorili da im se trenutačno čini da kao da bi ova godina mogla biti nešto bolja ili, u lošijoj varijanti, na razini prošle godine.

– Rani signali s tržišta pokazuju oprez među kupcima, ali i optimizam uoči skorašnje sezone. Svjesni su izazova u turizmu, no unatoč tomu nastoje proširiti svoju ponudu i osigurati vrhunsku uslugu. Trenutačni pokazatelji upućuju na rast turističke potražnje, a očekivanja su pozitivna zahvaljujući povoljnim najavama i povratku gostiju s ključnih emitivnih tržišta – sublimira i gotovo sve ostale izjave na tu temu član Uprave Orka Grupe Ivan Bosnić.

Nije sve isto kao lani

Ta kompanija ove godine očekuje povećanje obujma prodaje u kanalu HoReCa​, doduše ne samo zbog pozitivnih trendova u turizmu nego i zbog širenja baze kupaca.Većinu ugovora sa svojim dugogodišnjim kupcima Grupa je već zaključila, ali usporedno radi na proširenju mreže partnera u svim dijelovima Hrvatske. Istodobno su u tijeku natječaji za više hotelskih lanaca, što je za Orku velik potencijal za daljnji rast. Business as usual, kako bi se to lijepo reklo na hrvatskome jeziku.

No, zapravo, i nije baš posve isto kao prijašnjih godina. Ove se godine, naime, pregovori između dobavljača i kupaca u segmentu HoReCa vode u ozračju velikog opreza koji proizlazi iz lanjskih i preklanjskih upozorenja turista da se Hrvatska malo previše zaigrala poskupljenjima koja nije pratio odgovarajući rast kvalitete. Ako možemo izdvojiti najvažniji ovogodišnji trend u pripremama za sezonu, to je svakako inzistiranje kupaca na premium kvaliteti robe. Pritisak na snižavanje cijena dobavljača pritom je sekundaran. Kao što kaže suvlasnik i direktor tvrtke Naše klasje Zoran Šimunić, najveća je promjena u tome što kupci više nemaju pristup: ‘Nema veze kakvo je, samo da je jeftino.‘

– Potaknuti mnogim upozorenjima s tržišta o osjetljivosti potrošača na omjer kvalitete i cijene, kupci se sve više odlučuju za pružanje kvalitetnijih usluga. Raste interes za visokokvalitetne proizvode, zato su naša očekivanja i ove godine optimistična – iznosi Šimunić i dodaje da je njegova tvrtka još početkom ožujka već premašila planirani broj novih kupaca u prvom kvartalu.

Koji proizvođači u takvim okolnostima dolaze na svoje te koji se još trendovi primjećuju u pripremama za ovogodišnju turističku sezonu doznajte u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera.

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
26. ožujak 2025 20:32