Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Nedjeljko Ćuk (Otus&Otus): Recesija na njemačkom tržištu izazvala je čak 70-postotni pad broja narudžbi u primarnoj obradi drva

16. Studeni 2024.
Nedjeljko Ćuk

Od male obiteljske radionice do današnjega uspješnog poslovnog carstva tijekom punih se pedeset godina razvijala Stolarija Ćuk proizvodeći namještaj i opremajući mnoge poslovne prostore, institucije, bolnice, sveučilišta te hotele i ugostiteljske objekte. Nedavnim preimenovanjem u Otus&Otus, što je latinski naziv za porodicu ćukova, obitelj Ćuk želi naglasiti dugogodišnju obiteljsku tradiciju i predanost poslu koje se prenose s koljena na koljeno. Naime, obrtničku radionicu za građevnu stolariju osnovao je 1974. Stjepan Ćuk, a 1990. tvrtku je preuzeo njegov sin Nedjeljko Ćuk proširivši asortiman na izradu namještaja. Jedan od najvažnijih projekata 1996. bilo je uređenje velike dvorane Hrvatskoga sabora i drugih njegovih prostorija. Ta je faza širenja i transformacije poslovanja označila prijelomni trenutak za tvrtku, rast broja zaposlenika i proizvodnih kapaciteta te mnogih investicija.

– Ozbiljno širenje proizvodnog prostora i gradnja hale od 1100 četvornih metara omogućili su ulazak u novu fazu poslovanja sudjelovanjem na javnim natječajima, što je otvorilo vrata projektima za telekomunikacijske, bankovne i benzinske poslovnice te državne institucije. Od 2001. do 2009. tvrtka je zabilježila porast zaposlenosti i unaprijedila struku suradnjom sa školama, a prva nabava suvremenih CNC strojeva znatno je unaprijedila proizvodne procese povećavši preciznost i efikasnost – objašnjava vlasnik Nedjeljko koji je 2006., u trideset šestoj godini života, dobio nagradu za životno djelo ‘Zlatne ruke‘, i to kao najmlađi obrtnik koji je primio tu nagradu.

image

Proizvodni pogon Otus&Otus

Novo ime, nova snaga

Stari je naziv Stolarija Ćuk savršeno odgovarao počecima tvrtke kao skromne radionice, no došlo je vrijeme za promjenu pa je obitelj Ćuk upravo pedesetu obljetnicu poslovanja odlučila iskoristiti za rebrandiranje.

– Naime, kad ljudi čuju riječ stolarija, često pomisle na prozore i vrata te nas tako povezuju s PVC stolarijom, što nije naš slučaj. Naša djelatnost mnogo je šira i obuhvaća mnogo veće i složenije projekte, zbog čega smatramo da je važno da naše ime odražava stvarnu širinu i kapacitet. Novim imenom postigli smo harmoniju jer smo zadržali prezime. Latinska riječ otus označava porodicu ptice ćuka, čime simboliziramo svoju povezanost s tradicijom. Dva Otusa također predstavljaju više generacija, a novo ime donosi i dodatnu eleganciju i profinjenost koje bolje zrcale našu sadašnju poziciju i ambicije za budućnost – objašnjava Nedjeljko, uz kojega u toj obiteljskoj tvrtki još rade supruga Vlasta, sinovi Daniel i Tomislav te snahe Marija i Karla.

image

Obitelj Ćuk, četiri generacije

Njemački utjecaj

U 2023. tvrtka je uprihodila 4,1 milijun eura, a gotovo pola prihoda ostvarila je izvozom, koji iz godine u godinu raste. Na primjer, segment opremanja izvozi u Sloveniju, Poljsku, Njemačku, Austriju te od 80 do 90 posto proizvoda primarne obrade u Njemačku, ostatak u Egipat i Vijetnam. Smanjena potražnja na njemačkom tržištu otežala joj je situaciju u ključnom izvoznom sektoru, primarnoj obradi.

– Budući da smo 2022. ostvarili dvostruko veći prihod od izvoza, lani smo očekivali daljnji rast ukupnog prihoda. Međutim, recesija na njemačkom tržištu izazvala je 70-postotni pad broja narudžbi u primarnoj obradi, što je znatno utjecalo na naše poslovanje. Nažalost, taj pad nismo mogli nadoknaditi sektorom opremanja objekata jer, iako imamo stabilan portfelj u tom sektoru, opremanje objekata nije bilo dovoljno da nadoknadi manjak prihoda koji se stvorio u primarnoj obradi – komentira Ćuk.

Nedavno su osuvremenili proizvodne pogone i sagradili novi proizvodni kompleks, a kako se bore s tržišnim izazovima te kako je u tvrtki prošla generacijska tranzicija pročitajte u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera.

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
16. studeni 2024 12:32