Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Nikad snažniji Intersport bit će na prodaju krajem ove godine

01. Srpanj 2022.

Piše: Roko Kalafatić

Svijet više nije mjesto kakvo je nekada bilo. Ako pogledamo par godina unazad, sa sigurnošću možemo reći da se dosta toga promijenilo. Puno je uistinu nesretnih okolnosti utjecalo na ljude, njihovu kvalitetu života, zdravlje i sigurnost – i na koncu ostavilo svoj trag na globalnom tržištu.

Da nam je netko 2018. rekao kako će nam izgledati odlasci u dućan, vjerojatno bi odmahnuli rukom i nasmijali se, jer prije pojave pandemije bilo je teško za povjerovati da će se silni znanstveno-fantastični filmovi i knjige preko noći pretvoriti u stvarnost. Makar su iza, ali i ispred nas zaista krizni trenutci za proizvođače i potrošače, zanimljivo je na temelju podataka zaključiti koliko se stvari promijenilo, koliko je starih potrošačkih navika odbačeno i novih stvoreno.

Tranzicija s fizičkog na digitalno

Slovenska kompanija Intersport jedan je od brojnih primjera dobrog snalaženja u poslovanju za vrijeme pandemije, a uz to i savršeni pokazatelj tranzicije kupca s fizičkog na digitalni način kupovine. Riječ je o poduzeću koje na našim prostorima posluje već dugi niz godina, a djeluju isključivo u državama bivše Jugoslavije uz Albaniju. Prošle su godine ostvarili 162 milijuna eura prodaje u svim navedenim zemljama, a ove je godine plan, kažu, doći do 185 milijuna.

Inače, Intersport je 2016. godine preuzela jedna od najvećih private equity kompanija u europskom prostoru, Enterprise Investors iz Poljske. Riječ je o kompaniji koja se bavi ulaganjem, potporom i izgradnjom već stabilnih poduzeća u još veće i uspješnije tvrtke, nakon čega ih tako dorađene i poboljšane prodaju na tržištu. Preuzeli su i prodali velik broj kompanija, a trenutno raspolažu i sa Studencem i Pan-pekom u Hrvatskoj.

U usporedbi sa sadašnjih 162 milijuna eura bruto za 2021. godinu poslovanja u ranije spomenutim državama, Intersport je prije preuzimanja ostvarivao godišnju prodaju u iznosu od 80 milijuna eura, imali su 110 dućana u usporedbi s trenutnih 143, a jedini način kupnje njhovih proizvoda bio je fizičkim putem.

Danas se kupca osvaja preko malog ekrana 

Pandemija je, kao što je ranije spomenuto, drastično promijenila navike potrošača, a čini se da su neke od tih navike ostale zapečaćene makar više ne postoje bitne restrikcije ili pravila kojih se moramo pridržavati. Straha nema, a kupci su se zauvijek promijenili.

- Nekad je dućan bio glavno mjesto za prodaju, znači mogli smo računati na veliki prostor koji može zadiviti kupca. Danas se kupca osvaja s puno manjim okvirom, a on se zove ekran od mobitela – kazao je za Lider Bartlomiej Behnke, član Uprave i izvršni direktor za marketing i digitalne kanale u Intersportu.

A da je Intersport uspio osvojiti kupca digitalnim putem dokazuje i činjenica da gotovo 18 posto ukupne prodaje ostvaruju putem interneta. Sa 8 funkcionalnih web-dućana, osigurali su kupcima mogućnost narudžbe u bilo koje doba dana, u svakoj državi u kojoj posluju.

- Covid nas je dosta šokirao. Na početku lockdowna zavladao je mir koji je trajao nekoliko dana, nakon čega su narudžbe krenule pristizati kao lude. Znali smo da moramo više vremena posvetiti digitalnom marketingu i prodaji, a u jednom trenutku smo morali slati ljude s fizičkih prodajnih mjesta na pakiranje proizvoda za isporuku jer je navala bila ogromna.

Naravno, u međuvremenu smo stabilizirali i prilagodili te procese – komentirao je za Lider predsjednik Uprave i izvršni direktor Intersporta, Andrej Ažbe i dodao da smatra kako navike potrošača više nikada neće biti iste, ali da je vrlo važno omogućiti im zlatnu sredinu između online i fizičke kupovine.

- Ako trebam obične ili sportske majice, hlače i slične proizvode, naručit ću ih od doma i to je velika prednost prodaje putem interneta. Ipak, ako želim kupiti kožnu jaknu ili nešto slično, doći ću u dućan, opipati proizvod i pomirisati ga prije nego što ga kupim – složio se Behnke.

Nakon što tvrtku dovedu u red, oni je prodaju

Intersport i Enterprise Investors trenutno zapošljavaju 1.354 djelatnika u svim zemljama zajedno, a do kraja 2022. plan im je dovesti tu brojku do 1.413 i ostvariti 185 milijuna eura bruto prodaje. Michal Kedzia, partner u Enterprise Investorsu koji je odgovoran za investicije u Adria regiji, također je napomenuo da im je plan prodati Intersport krajem ove godine i dodao da je iznimno ponosan na uspješnu transformaciju koju su započeli 2016. godine kada su preuzeli tvrtku.

- Veselimo se razvoju hrvatskih kompanija, a mislim da će to biti još pogodnije u nadolazećim danima. Hrvatska sljedeće godine ulazi u eurozonu, to je odlična vijest jer će vaše tržište postati još privlačnije za financijske investitore – zaključio je Kedzia.

21. veljača 2024 02:54