
Turistička agencija NOVASOL, domaći ogranak međunarodne grupacije Awaze, ulazi u sezonu 2025. s ohrabrujućim pokazateljima. U odnosu na prošlu godinu, zabilježen je porast rezervacija za uskršnje i prvomajske blagdane od sedam posto, što se djelomično pripisuje povoljnom kalendarskom rasporedu – Uskrs je ove godine pao kasnije, blizu Praznika rada, pa su mnogi iskoristili produžene vikende za kratke odmore.
Pozitivan zamah nije ograničen samo na proljetne termine, jer je potražnja za ljetnim mjesecima također u uzlaznoj putanji. Iako se gosti sve više oslanjaju na last-minute odluke, već sada je jasno kako će interes biti usmjeren prema smještaju koji nudi dobar omjer cijene i kvalitete, stoji u njihovom priopćenju.
Istra predvodi po rastu, cijene pod budnim okom turista
Najveći skok u broju rezervacija zabilježen je u Istri, s rastom od devet posto, a slijede Kvarner (sedam posto), sjeverna i srednja Dalmacija (šest posto) te južna Dalmacija (četiri posto). Geografska raspodjela potražnje upućuje na stabilan interes za sve ključne turističke regije, s naglaskom na destinacije koje uspijevaju kombinirati atraktivnost s cjenovnom konkurentnošću.
Josip Stulić, direktor prodaje Awazea za južnu Europu, ističe da globalni ekonomski i politički čimbenici sve više oblikuju turističke odluke.
- Putnici sve češće biraju destinacije koje nude više za uloženi novac. U usporedbi s konkurentima poput Španjolske, Portugala i Grčke, Hrvatska ostaje atraktivna upravo zbog balansa cijene i kvalitete, osobito u segmentu privatnog smještaja - kaže Stulić.
Prema njihovim podacima, cijene smještajnih jedinica iz portfelja NOVASOL-a u Hrvatskoj su u prosjeku 12 posto niže u odnosu na Portugal i Španjolsku, dok su na razini grčkih cijena, ali s prednostima poput veće fleksibilnosti i privatnosti. Kada je riječ o vanpansionskoj ponudi, Hrvatska ima više cijene hrane – za osam posto u odnosu na Španjolsku, sedam posto u odnosu na Grčku i 10 posto u odnosu na Portugal – no to, čini se, zasad ne odvraća goste.
Njemačka, Austrija i Poljska ostaju ključna tržišta
Tradicionalna emitivna tržišta ostaju stabilna – Njemačka, Austrija, Poljska, Češka, Slovačka, Slovenija i Italija i dalje su među glavnim izvorima gostiju. Ipak, promjene su vidljive: Njemačka je Hrvatsku prvi put smjestila izvan top tri destinacije, što stručnjaci tumače kao posljedicu prošlogodišnjih viših cijena. No, Austrijanci nas i dalje drže na drugom mjestu, dok smo Poljacima među pet najtraženijih, a Česima i Slovacima i dalje – broj jedan.
Zanimljivo, Talijani sve češće biraju Hrvatsku za predsezonske odmore, dok su Slovenci tradicionalno vjerni tijekom cijele sezone, s posebnim naglaskom na pred i post sezonu.
Fleksibilni iznajmljivači prednjače
Podaci pokazuju da su iznajmljivači koji su pravovremeno reagirali na tržišne uvjete i optimizirali cijene među najuspješnijima – njihove su jedinice već sada visoko popunjene za srpanj i kolovoz. Oni koji su zadržali prošlogodišnje cjenike, bilježe slabiji interes, a kako se sezona bude približavala vrhuncu, očekuje se da će fleksibilniji iznajmljivači dodatno profitirati.
U iščekivanju ljetnih mjeseci, postaje jasno da će 2025. godina turistički biti obilježena racionalnijim pristupom putnika, osjetljivošću na cijene, ali i sve većim očekivanjima po pitanju kvalitete i dodatne vrijednosti smještaja.