Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Petra Pungerčar (Pharmacol): Našu poslovnu zgradu pretvorit ćemo u polikliniku, tu vidimo priliku za rast

17. Kolovoz 2024.
Petra Pungerčarfoto Ratko Mavar

Ne možeš promijeniti svijet, ali možeš barem nešto promijeniti u svojem društvu i niši te napraviti barem nekakav pomak – bila je to vizija s kojom je Petra Pungerčar, vlasnica i direktorica farmaceutske tvrtke Pharmacol, 2013. krenula u poduzetništvo. Iako je po struci veterinarka, godinama je bila na čelu tvrtke koja je zastupala bivšu slovensku podružnicu francuske farmaceutske tvrtke Guerbet, nazvane prema Marcelu Guerbetu koji je 1901. otkrio lipiodol, prvo jodirano kontrastno sredstvo za X-zrake. Za sebe kaže da se nikada ne bi upustila u taj poduzetnički pothvat da je upravo Francuzi iz matične tvrtke Guerbet nisu potaknuli na to jer su nakon propasti slovenske podružnice htjeli nastaviti raditi s njom.

Jednakom se vizijom vodi i dandanas, kada Pharmacol posluje u području registracije i skladištenja lijekova, transporta i logistike, upravljanja procesima, istraživanja tržišta, prodaje, pa i proizvodnje lijekova u pogonu pokraj Zaboka. Na tržištima je Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Slovenije, Makedonije te Crne Gore. Kao distributer i veleprodaja zajedno s partnerskom mrežom u cijeloj regiji jugoistočne Europe pruža uslugu i nudi rješenja za potrebe farmaceutskog i medicinskog tržišta.

image

Tvrtka Pharmacol, dostava proizvoda

foto Ratko Mavar

– Kada nešto stvarno iskreno želiš i kada si tomu predan, onda ti se stvari počnu događati same od sebe. Tako je jedan od mojih velikih početnih uspjeha bio stavljanje na tržište kontrasta za magnetsku rezonanciju koji jedini nije izazivao izrazito tešku i za život opasnu nuspojavu. Moja najveća misija bila je da taj kontrast uvedem u Kliniku za dječje bolesti Zagreb u Klaićevoj. Ne zbog zarade, nego zato što sam znala što je u pozadini. A prodaja onda dođe kao posljedica – opisuje Pungerčar svoje prve poduzetničke korake i stajalište da prodaja ne može biti glavni cilj, nego proizvod mora imati dodatnu vrijednost.

U Hrvatsku je Pungerčar također uvela prve strojeve za minimalno invazivno uklanjanje tumora metodom zamrzavanja, koji su dostupni i u našim bolnicama – u Zagrebu u KBC-u Sestre milosrdnice i KB-u Dubrava, a stići će i u Split, pri čemu će troškove za sve pacijente s malignim bolestima u cijelosti pokrivati HZZO. U KB Merkur Pharmacol je uveo embolizaciju ljepilom. U sobi za sastanke te tvrtke u zagrebačkom Podsusedu, gdje razgovaramo, na polici stoji ​​fotografija Petre ​Pungerčar ​sa sinovima, 27-godišnjim Bornom i 18-godišnjim Janom, koji je tek položio vozački, ali već vozi Pharmacolovo dostavno vozilo. Pungerčar objašnjava da su dečki od prvoga dana aktivno uključeni u Pharmacolov rad, zbog čega je ta tvrtka obiteljski biznis.

image

Tvrtka Pharmacol, zgrada

foto Ratko Mavar

Govoreći o daljnjim planovima, pokazuje nam kroz prozor zgradu do one u kojoj se nalazimo.

– Ondje će biti Pharmacolova nova poslovna zgrada, a ovu ćemo vrlo vjerojatno pretvoriti u polikliniku. Vjerujem da je u tome svakako prostor za rast. Što se tiče proizvodnje, u planu je novi, veći pogon u koji ćemo svakako morati integrirati i sterilizaciju medicinskih proizvoda kako bismo mogli zatvoriti cijeli proces, jer te usluge na tržištu nema u našem okružju, no je s ekološkog aspekta prilično zahtjevna priča, pa će za to trebati vremena. A što se tiče logistike, u tome također postoje planovi za veliki logistički centar – navodi Pungerčar.

Kako posluje Pharmacol, s kojim se izazovima susreću u farmaciji i zdravstvu te kako na njih odgovaraju pročitajte u ostatku poduzetničke priče dostupne u tiskanom i digitalnom izdanju Lidera.

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
10. rujan 2024 16:09