Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Sve veći broj domaćih biznisa se odlučuje za franšizni model poslovanja

13. Prosinac 2023.

Cammeo Taxi svoj je poslovni put počeo 2006. u Rijeci sa samo nekoliko vozila i u manje od deset godina postao je tržišni lider, prvi taksi-prijevoznik koji je uslugu ponudio diljem Hrvatske. U međuvremenu je postao prvi još po nečemu – najveći je domaći davatelj franšize.

– Najveću zaslugu za naš rast imali su upravo zaposlenici, od vozača, djelatnika pozivnog centra do zaposlenika u administraciji. Tada smo počeli razmišljati kako nagraditi dugogodišnje zaposlenike da zaista postanu (su)vlasnici tvrtke u kojoj rade. Jedan od modela bio je i da im se da franšiza, odnosno mogućnost da voze pod brendom Cammeo, ali i da mogu angažirati svoje zaposlenike, pa i imati više od jednog vozila kojim upravljaju. Nakon dugotrajnog osmišljavanja i razrade koncepta franšize i službeno smo to omogućili djelatnicima s najduljim stažem. U tom procesu shvatili smo da upravo tako želimo usmjeriti poslovanje, kao franšizu u kojoj ćemo mi zadržati neke krovne funkcije kao što su naručivanje usluge, prodaja, marketing, posredovanje između dobavljača i franšizera, a franšizeri će preuzeti realizaciju usluge – obrazlaže direktor i vlasnik Cammea Vladimir Minovski.

Regionalni trendseter

Hrvatska franšizna industrija zaista pokazuje veliku raznolikost, s franšizama koje pokrivaju širok spektar djelatnosti, od ugostiteljstva i maloprodaje do usluga, obrazovanja i medicine. Upravo ta lepeza mogućnosti pruža domaćim poduzetnicima širok izbor poslovnih prilika i potiče inovaciju u industriji. Kako je u ‘Prvom izvješću o kretanju domaće franšizne industrije u Hrvatskoj‘ napisao konzultant za franšize i vlasnik Surf‘n‘Friesa Andrija Čolak, u budućnosti se očekuje nastavak rasta broja domaćih franšiznih sustava, a zdrav rast industrije i interes investitora mogao bi poslužiti i kao katalizator za širenje te vrste poslovanja po cijeloj regiji.

Hrvatsko tržište franšiza, smatra Čolak, postaje trendseter u regiji i vjerojatno će potaknuti rast franšiznih sustava i u susjednim zemljama, a onda i dodatno ojačati regionalnu franšiznu industriju. Budućnost se možda ne može predvidjeti, ali jedno je sigurno: hrvatska franšizna industrija u uzlaznoj je putanji, s izraženim rastom domaćih sustava i internacionali- zacijom malih, ali smislenih domaćih brendova. Raznolikost industrijskih sektora i pozitivni tržišni trendovi snažan su temelj za daljnji razvoj i rast franšizne industrije u Hrvatskoj, a i na ostalim tržištima.

Koje su sve domaće franšize završile na Liderovoj Top 10 listi franšiza, čime se bave i kako su razvile svoje brendove pročitajte u novom digitalnom i tiskanom broju Lidera. 

21. studeni 2024 11:05