Ukratko
StoryEditor

Ayvens: Novim brendom mijenjamo poimanje mobilnosti za današnji i budući svijet

24. Lipanj 2024.
Hrvoje Radoš, direktor tvrtke Ayvens Croatia

Ayvens, novi globalni brend mobilnosti koji je proizašao iz ALD Automotiveove akvizicije LeasePlana, u listopadu 2023. predstavljen je diljem svijeta. U Hrvatskoj je novi brend lansiran 6. lipnja 2024. godine. Kakve se promjene očekuju na tržištu objašnjava Hrvoje Radoš, direktor tvrtke Ayvens Croatia.

Kako je nastao novi brend Ayvens? Što to znači za ALD Automotive?

– Novostvorena grupacija Ayvens pozicionirana je tako da postane vodeći globalni pružatelj usluga održive mobilnosti, poslujući u 44 zemlje svijeta i upravljajući flotom od 3,4 milijuna vozila te najvećom svjetskom flotom različitih marki električnih vozila. Zahvaljujući svojoj veličini, pokrivenosti, stručnosti i znanju, spremni smo predvoditi put do digitalne transformacije, klimatske neutralnosti i usvajanja održive mobilnosti.

Kao glavni pružatelj usluga mobilnosti, iskoristit ćemo svoju novu snagu kako bismo oblikovali budućnost mobilnosti i postigli izvrsnost. Grupa je već objavila svoju strategiju do 2026., ‘PowerUP 2026.‘, čiji je cilj oblikovati budućnost mobilnosti i utjecati na tržišta s vodeće pozicije, kako bismo utjecali na rast i vodili prijelaz na održivu mobilnost. Novi brend odražava promjene koje su nužne kako bismo pratili potrebe svojih klijenata za većim izborom, slobodom i vrijednošću te će nam pomoći da povećamo svijest tržišta i klijenata o održivoj mobilnosti.

Koji su Ayvensovi ciljevi za hrvatsko tržište? Osjećaju li se učinci spajanja?

– Lansiranje novog brenda u Hrvatskoj podrazumijevalo je i promjenu pravnog naziva tvrtke pa je tako nakon gotovo 20 godina prisutnosti u Hrvatskoj ALD Automotive d.o.o. otvorio novo poglavlje i postao Ayvens Croatia d.o.o. Danas se nova tvrtka može pohvaliti s više od 9000 vozila u voznom parku te statusom vodeće tvrtke za operativni leasing vozila s uslugom upravljanja voznim parkovima u Hrvatskoj. Udruživanje dvaju svjetskih lidera u području mobilnosti otvorilo nam je i na domaćem tržištu mogućnost još snažnijeg rasta, prilikom čega od naše krovne organizacije preuzimamo međunarodne standarde i dobre prakse u poslovanju.

Na tržištu mobilnosti koje se stalno razvija, s tradicionalnim pristupom vlasništva automobila, kakav prostor danas zauzima najam, odnosno operativni leasing vozila? I kako bi se ta vrsta rješenja mogla razvijati?

– Tijekom posljednjih godina do izražaja su došle brojne prednosti operativnog leasinga vozila, koji predstavlja najpraktičniju uslugu za tvrtke, koja tijekom cijeloga ugovornog trajanja fiksnim iznosom mjesečne najamnine osigurava pokriće svih troškova vezanih uz vozilo. Između ostalih, to su osiguranje, održavanje, gume, usluge tehničkog pregleda i registracije vozila. Osim te prednosti, operativni leasing kupcima omogućuje uslugu najma prilagođenu njihovim potrebama, uz mogućnost prilagođavanja kilometraže, trajanja ugovora i uključenih usluga.

Vjerujemo da je financiranje vozila putem operativnog leasinga uvijek pametno rješenje, jer oslobađa tvrtke od dugoročnih obveza, nudeći rješenje financiranja za one koji žele novi automobil bez brige o ostalim povezanim troškovima. Smatramo da naši kupci sve više cijene tu slobodu i neovisnost. Vjerujemo da će se to nastaviti pozitivno razvijati, budući da nove generacije doživljavaju automobile (ali i druge vrste mobilnosti) kao uslugu, a ne teže nužno posjedovanju vlastitoga prijevoznog sredstva. U proteklih 20 godina na hrvatskom tržištu poslovali smo isključivo s pravnim osobama, ali kako se razvijaju novi trendovi i mijenja percepcija mobilnosti, želja nam je u skoroj budućnosti naš proizvod ponuditi i fizičkim osobama i time dodatno proširiti našu prisutnost na tržištu.

Koja je vaša strategija elektromobilnosti? Smatrate li da je većina vaših klijenata spremna za elektrifikaciju?

– Vjerujemo da su tvrtke sve spremnije za elektrifikaciju te da su svjesnije utjecaja na okoliš i važnosti obnove voznog parka. Kao partner tvrtkama u procesu tranzicije, Ayvens se nastoji pridružiti inicijativama koje pokreću prijelaz na električnu mobilnost, čime igra važnu ulogu u zagovaranju usvajanja mobilnosti s nultom emisijom. Osim pri odabiru adekvatnih vozila sukladno potrebama svakoga pojedinoga klijenta, podrška smo i pri odabiru i postavljanju punionica, kao i izvještavanju o potrošnji energije. Naša konzultativna uloga također je važna. Svojim globalnih godišnjim istraživanjima o motorizaciji pomažemo kupcima da donesu informiranije odluke o prijelazu na električnu mobilnost. Istodobno razvijamo i priručnike za podršku pri korištenju električnih vozila, promičući edukaciju vozača i otklanjajući tjeskobu povezanu s njihovim korištenjem, kao i stvarajući uvjete da mjesečna cijena najma za ta vozila postane ekonomski sve atraktivnija.

Svojim godišnjim izdanjem ‘Mobility Guidea‘ nastojimo demistificirati elektrifikaciju za upravitelje voznih parkova, posebno one koji nadziru međunarodne vozne parkove. Međunarodno okružje za elektrifikaciju vozila znatno se razlikuje od jedne zemlje do druge, što ‘Mobility Guide‘ čini neprocjenjivim resursom. Pruža pregled i rangiranje kako zemlje stoje u ključnim aspektima elektrifikacije vozila, olakšavajući jednostavne usporedbe i dajući smjernice o tome u kojim zemljama započeti prijelaz na elektrifikaciju. Električna vozila u velikom dijelu Europe postala su standard, a iako je kod nas situacija još uvijek nešto drugačija, uvjereni smo da će taj trend doći i u Hrvatsku. Nastojimo na naše tržište prenositi strategiju svoje grupe, pritom se prilagođavajući lokalnim specifičnostima, spremnosti države i lokalnoj infrastrukturi.

Ayvens se predstavlja ne samo kao obična tvrtka za najam vozila, već i kao istinski pružatelj rješenja mobilnosti. Možete li nam objasniti taj koncept?

– Tvrtkama nudimo rješenje putem kojeg će imati novi automobil, a neće se morati brinuti o drugim troškovima povezanim s automobilom. U tom konceptu automobil se vidi kao usluga, što učinkovitija i zadovoljavajući sve potrebe naših korisnika. Operativni leasing omogućuje brzu i jednostavnu nabavku vozila, uz jamstvo da će sve biti uključeno u jedan fiksni mjesečni iznos tijekom definiranog razdoblja (porezi, osiguranje, održavanje automobila, gume itd.), što vam omogućuje predviđanje troškova bez iznenađenja. Osim toga, naš klijent ima ponudu prilagođenu svojim potrebama – prilagođavanje kilometraže, trajanja ugovora i uključenih usluga.

Tim prednostima pridodaje se i tehnološki čimbenik, uz mogućnost da korisnik uvijek ima najmodernije vozilo, izbjegavajući tehnološku zastarjelost koja se događa kod kupnje automobila, a naglašena je kod električnih vozila. Osim uobičajenoga operativnog leasinga, svojim klijentima nudimo i mogućnost kratkoročnog najma u sklopu svoje usluge Ayvens Flex. Ayvens Flex je jednostavno, isplativo i fleksibilno rješenje za mjesečni najam rabljenih vozila bez dugoročne obveze – idealno rješenje u izazovnim situacijama kad tvrtka iznenada zatreba dodatno vozilo, a želi iskoristiti sve pogodnosti kao i putem svog ugovora o operativnom leasingu.

Kakva je budućnost leasinga gospodarskih vozila i kakvu ulogu u njoj ima Ayvens?

– U svijetu gospodarske mobilnosti učinkovito upravljanje flotom lakih gospodarskih vozila (LCV) ključno je za kontrolu troškova i odgovornost prema okolišu. Dok poduzeća nastoje postići ravnotežu između troškova i ugljičnog otiska, usvajanje strategija uštede postaje važno. Optimizacija voznog parka može se činiti kao jednostavan zadatak, ali u slučaju gospodarskih vozila to je područje koje zahtijeva pozornost od početka. Detaljna analiza modela, instalacija telematike i obrada podataka pomažu u određivanju modela koji najbolje odgovaraju specifičnim potrebama svake pojedine tvrtke. Kad su gospodarska vozila u pitanju, tu treba naglasiti da se na europskoj i svjetskoj razini događa procvat tržišta električnih lakih gospodarskih vozila, što predstavlja impresivnu ekspanziju, za koju se također nadamo da će se kopirati i na naše tržište.

I za kraj, možete li nam objasniti ime vašeg novog brenda i slogan ‘Better with every move?

– Ayvens je jednostavno i znakovito ime, popraćeno simbolom koji predstavlja dvije udružene tvrtke koje se okupljaju kao jedan tim, radeći prema zajedničkom cilju, sa snažnim, stabilnim temeljima u svojoj osnovi i fluidnim oblikom koji se kreće prema gore, simbolizirajući napredak i dinamiku. Ime je čvrsto podržano i našim globalno poznatim većinskim dioničarem, Société Générale Groupom. Novi slogan ‘Better with every move‘ prikazuje naglašenu misiju tvrtke da stalnim napretkom pruži bolju mobilnost svojim korisnicima, kupcima, tvrtkama i cijelom planetu. Vjerujemo da slogan i logo odlično funkcioniraju zajedno, a naše ime i brend odražavaju svježu energiju u prostoru mobilnosti. 

08. rujan 2024 03:17